TeliaNet
hej.
är det nån som vet var man får tag på lysrör till växter, alltså specialrör.
typ Gro-lux eller Fluora77 eller kanske Natura de luxe76.
de bör finnas på post order eller i närheten av småland. wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jag köpte mina Flourarör (77:-/st) på Elkedjan, men din lokala elbutik ska kunna ta hem sådana lysrör du vill ha utan problem. / Helen
Virgo
Det är bara att knalla in i en akvarieaffär , där finns dom.
adrian
Jag säjer även dessa rör, till billiga priser men det lönar sig nog att köpa hemma så man slipper frakten som är rätt dyr i sverige...smile.gif

När jag läste att de kostade 77:- så bör man nog skriva vilken längd det var på dessa, för det finns ifrån ca: 40 cm upp till 120 eller nåt sånt där, och då skiljer sig ju priserna..

Men det är ju kul om man hittar det billigaste stället...
Så skriv gärna ut längden på de som ni vet priserna på...
Mvh Dick
(med hopp om bra priser, gratis frakt och ett gladare samhälle smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (adrian @ 11-03-2004, 22:03)
Jag säjer även dessa rör, till billiga priser men det lönar sig nog att köpa hemma så man slipper frakten som är rätt dyr i sverige...smile.gif

När jag läste att de kostade 77:- så bör man nog skriva vilken längd det var på dessa, för det finns ifrån ca: 40 cm upp till 120 eller nåt sånt där, och då skiljer sig ju priserna..

Men det är ju kul om man hittar det billigaste stället...
Så skriv gärna ut längden på de som ni vet priserna på...
Mvh Dick
(med hopp om bra priser, gratis frakt och ett gladare samhälle smile.gif

Flourarören för 77:-/st är 120 långa, 840/830-serien kallvita 120 cm kostar 50:-/st och ska vara lika bra. Hoppas du hittar någon sort du gillar till hyfsat pris. / Helen
Fredi
Det beror på var i småland du håller hus... Bahuhaus i Hyllinge är ju inte så långt ifrån sydvästra Småland.

36w (120 cm?) kostar 57 kr på Bauhaus i Lödde. Borde kosta detsamma i Hyllinge.
TeliaNet
nu vet jag var de finns... i den lokala zoo affären. tongue.gif
de har sylvania gro-lux och osram fluora77 de kostade strax över 100 lappen wub.gif
Virgo
CITAT (TeliaNet @ 12-03-2004, 17:47)
nu vet jag var de finns... i den lokala zoo affären. tongue.gif
de har sylvania gro-lux och osram fluora77 de kostade strax över 100 lappen wub.gif

Det var ju precis vad jag skrev den 11/3 !
Läser du inte svaren på dina frågor?
TeliaNet
jag harde lite brottom kanske...
tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon