Pius
Min sambo fick en julblomma, en samplantering.

Jag funderar på hur man ska sköta en ljusgrön växt som påminner om en cypress som finns med i krukan?

De andra växterna är orkidé, amaryllis, brokbladig murgröna och en höstglöd.

Pius
Pius
Är det verkligen ingen i "församlingen" som har en aning om vad det är för växt jag menar? Ni som brukar kunna allt. unsure.gif

Pius
Alba
Kan det vara samma som jag frågade om här som du menar.

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=112596
Alexander-VG-zon3
Det är nog en cypress du har doftar den citrus?, den heter så fall Cupressus macrocarpa 'Goldcrest' - Monterycypress, Citroncypress. Inte jätte härdig kan testas i zon 1 skyddat läge. Annars odla den i kruka och ta ut den efter att frosatrisken är förbi (avhärda först) och sen ta in den efter det varit någon lätt frostnatt. Ute trivs den i varma och soliga lägen. Inne är det bra om den får extraljus och lite svalare och lagom med vatten.
Pius
CITAT (flaxss @ 17-01-2012, 13:26) *
Det är nog en cypress du har doftar den citrus?, den heter så fall Cupressus macrocarpa 'Goldcrest' - Monterycypress, Citroncypress. Inte jätte härdig kan testas i zon 1 skyddat läge. Annars odla den i kruka och ta ut den efter att frosatrisken är förbi (avhärda först) och sen ta in den efter det varit någon lätt frostnatt. Ute trivs den i varma och soliga lägen. Inne är det bra om den får extraljus och lite svalare och lagom med vatten.

Jag visste väl det, att jag skulle få svar. Tack snälla rara. smiley_small_hug.gif

Jag kanske kan ha den i växthuset bland de andra känsliga typerna. flirting.gif

Pius
Alba
Det verkar som om det är kört för min del. Den har börjat torka - är alldeles torr och fnasig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon