Full version: Blomfröer från odla
Monarda
Riktigt bra priser verkar det vara i erbjudandet som kom idag. Det fanns kejsarvinda "Split Second", 20 fröer för 25:- och den köpte jag från Rara Växter och gav 35 kr för 8 fröer!
Peztis
Satt också och drägglade, en del av frösorterna har jag beställt tidigare och de var riktigt bra och blev fina plantor!
HelenN
Finfina priser, men jag slängde mailet efter att jag rensat ur gamla fröer och på så sätt märkte vad mycket färska fröer jag har som jag kan såsmile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Det var så bra priser så jag blev 'tvungen' att beställa några sorter giggle.gif
Eva 33c
Håller med föregående talare tummenupp.gif
För egentligen har jag redan gjort alla beställningar för i år....
Jag rekomenderar verkligen Sommarrudbeckian Cherry Brandy, som jag köpte från Tompson&Morgan för nåt år sedan. Jättefin färg och dessutom har plantorna övervintrat i allafall 2 vintrar nu... Men jag har inte lyckats få egna fröer från den, så jag köpte nya nu från odla.
sqrulan
sweatingbullets.gif Åh så svårt det var att motstå en beställning! Blev sugen på Blågull "purple rain", kejsarvinda "Split Second" och dom fina borstnejlikorna men jag måste avstå för jag har redan så mycket fröer och en massa annat som ska fixas. Jag kan rekommendera Osteospermum stjärnöga för den sådde jag förra året, den var enkel att så och blommade i mängder, sååå vacker!
Helen i Piteå Zon 5
Roligt att ni kommer med förslag på växter man 'måste' fröså yes.gif
Kan inte vara utan en kruka på altanen av Nattblomster... Dom fröna rekommenderar jag
http://helenstrdgrd.blogspot.com/2012/01/n...a-capensis.html
Östh
Förstår inte hur "det kan bli på detta viset". Skulle ju inte köpa mer frö men ändå så har en beställning nu skickats iväg. Blev dock bara tre sorter så någon större skada är väl inte skedd;)
Peztis
Blågullet köpte jag också för ett par år sedan och den är helt underbar!

Sqrulan, jag tror jag har kvar fröer i min lådda, hojta till om du vill ha! biggrin.gif
sqrulan
Men oj!!! Jag som har sååå mycket fröer redan men nu kan jag ju inte motstå! giggle.gif
Peztis
Ja, det är hopplöst!
LottaJo
Håller med Östh; jag hann aldrig förstå vad som hände - klick, klick, klick å så plötsligt hade en beställning gått iväg?!? dunno.gif Å jag som har mer än jag mäktar med redan... Jag får försöka skylla på dig Eva 33c för den vinröda sommarrudbeckian var en av dem som hamnade i kundkorgen... whist.gif
4:an
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 11-01-2012, 13:01) *
Roligt att ni kommer med förslag på växter man 'måste' fröså yes.gif
Kan inte vara utan en kruka på altanen av Nattblomster... Dom fröna rekommenderar jag

Jag håller med ovanstående talare...fantastiska!!
hattstugan

Här blev det också de Röda Sommarrudbeckiorna + en del annat och jag som skulle sitta på händerna i år! Hmmmmm
Eva 33c
CITAT (LottaJo @ 11-01-2012, 22:13) *
Jag får försöka skylla på dig Eva 33c för den vinröda sommarrudbeckian var en av dem som hamnade i kundkorgen... whist.gif

Jag hoppas du förlåer mig när de börjat blomma i din trädgård. rolleyes.gif Bilden visar blommor från en av de plantor som övervintrat två år.
[attachment=67210:DSCN0376.JPG]
Peztis
Åh! Vilken underbar färg!!!!
LottaJo
Ljuvliga!!! Tusen tack för tipset! smiley_small_hug.gif
LottaJo

(vet inte hur man lägger in citat som ni gör)

Åh så vacker!!! Jag trodde att jag visste hur Nattblomster såg ut men det gjorde jag tydligen inte alls - varför beställde jag inte den?... slap.gif
Det får bli nästa år! (eller kanske till helgen?... flirting.gif )
Rihane
CITAT (LottaJo @ 13-01-2012, 10:22) *
(vet inte hur man lägger in citat som ni gör)

Längst ner till höger i varje inlägg finns en liten gul pratbubbla med ett " " " i som det står citera brevid. Prova att tryck där.
LottaJo
CITAT (Rihane @ 13-01-2012, 14:49) *
Längst ner till höger i varje inlägg finns en liten gul pratbubbla med ett " " " i som det står citera brevid. Prova att tryck där.

Aha! Såg inte den... blush.gif Tack!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon