|
HUR får jag bort denna Prenumerera nusom poppar upp varje gång jag loggar in på odla.nu ?
malcolm
11-01-2012, 17:54
Jag har samma problem fast jag prenumererar redan.
Garden bliss
11-01-2012, 19:43
ÅÅÅåÅÅÅ!!!! Jag haaaaaaaatar den. Skulle verkligen också vilja ta bort den. Jag surfar ofta på flera olika webbplatser samtidigt och har man varit inaktiv några minuter på Odla så dyker den upp direkt igen. Ett dj-kla klickande blir det.
Den rutan visar sej väl bara när man inte är inloggad?
malcolm
12-01-2012, 10:20
CITAT (Berith @ 12-01-2012, 08:57)  Den rutan visar sej väl bara när man inte är inloggad? Här ploppar den upp när man skall skriva in sina inloggningsuppgifter och sedan en gång till när man skall skriva in lösenordet, högst irriterande, speciellt med tanke på att jag redan är penumerant.
Någon som mejlat Katarina? Jag gör det nu! Mycket irriterande!
Garden bliss
12-01-2012, 20:39
Nej, den dyker inte bara upp när man inte är inloggad. Jag är alltid automatiskt inloggad (min webbläsare minns inloggningsuppgifterna) och den dyker upp med jämna mellanrum ändå.
Ja, det är rätt irriterande och som Garden bliss säger så ploppar den upp även om man är inloggad.
Suck!
Japp får den både som inloggad och när jag ska logga in.
Jag mejlade Katarina igår och hon förstod inte vad jag menade men skulle kolla med webbredaktörerna och återkomma.
Skruttis
16-01-2012, 13:52
Det finns en lite kryssruta eller länk (minns inte vilket) i ett hörn man kan klicka på, då dyker inte rutan upp igen.
Gossen Ruda
16-01-2012, 14:53
Så länge man är inloggad och har kryssat i rätt att man skall stanna kvar dyker den inte upp men så fort man är urloggad kommer den. Det finns någon automatisk funktion som gör att man inte kan stanna hur länge som helst och när man sen går in kommer den kära skylten igen.
malcolm
16-01-2012, 18:40
CITAT (mojan @ 13-01-2012, 22:33)  Jag mejlade Katarina igår och hon förstod inte vad jag menade men skulle kolla med webbredaktörerna och återkomma. Jag skrev ett PM idag men har inte fått svar ännu.
Skruttis
17-01-2012, 06:43
CITAT (Gossen Ruda @ 16-01-2012, 14:53)  Så länge man är inloggad och har kryssat i rätt att man skall stanna kvar dyker den inte upp men så fort man är urloggad kommer den. Det finns någon automatisk funktion som gör att man inte kan stanna hur länge som helst och när man sen går in kommer den kära skylten igen. Så är det konstigt nog inte för mig. Jag blir också utloggad emellanåt, men jag har inte fått tillbaka rutan ändå. Olika webbläsare eller inställningar kanske??? Jag använder Firefox.
malcolm
17-01-2012, 10:28
CITAT (Skruttis @ 16-01-2012, 13:52)  Det finns en lite kryssruta eller länk (minns inte vilket) i ett hörn man kan klicka på, då dyker inte rutan upp igen. Förstår inte vad det skulle vara för kryss, jag har IE8 om jag inte minns fel.
Jag kryssar och då försvinner den men eländet dyker upp nästa gång. :-( Jag förstår att de måste göra reklam men när man bara blir för-ad...
Gossen Ruda
17-01-2012, 13:51
CITAT (malcolm @ 17-01-2012, 10:28)  Förstår inte vad det skulle vara för kryss, jag har IE8 om jag inte minns fel. När du loggar in finns det 2 rutor till höger där den översta, om att alltid logga in, skall vara ibockad. Fö testade jag nu och loggade ur. Det dröjde några sekunder så kom prenumerationsrutan upp.
Skruttis
17-01-2012, 13:58
Titta längst ner i högra hörnet på bilden jag bifogar. Där finns en kryssruta (röd markering). Jag bockade i den innan jag stängde reklamfönstret, och då dök det aldrig upp igen.
Har ni provat?
Jag kryssar ,kryssar,kryssar........................men vad hjälper det
malcolm
23-01-2012, 18:28
Jag såg inte att man kunde kryssa i rutan längst ner till höger men sedan det kom tips om det har jag inte haft några problem, har avkryssat att jag vill bli ihågkommen också.
HUR gör man då  .....
Helen i Piteå Zon 5
04-02-2012, 17:51
Men sååå bra att det är fler än jag som håller på att bli galen på rutan som poppar upp en gång och alltjämt Det räcker ju inte med att rutan kommer fram en gång utan den kommer ju även fram då man går in till forumet.. Hjälper inte att kryssa!
Numera är jag nästan jämt automatiskt utloggad och blir tvungen att logga in varje gång jag är här... väldigt irriterande!
Meriona
04-02-2012, 18:25
Har ni ställt in att webbläsaren ska rensa cookies när ni stänger ner kanske?
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 04-02-2012, 17:51)  Men sååå bra att det är fler än jag som håller på att bli galen på rutan som poppar upp en gång och alltjämt Det räcker ju inte med att rutan kommer fram en gång utan den kommer ju även fram då man går in till forumet.. Hjälper inte att kryssa!
Numera är jag nästan jämt automatiskt utloggad och blir tvungen att logga in varje gång jag är här... väldigt irriterande! Så är det här med, på jobbet också. Jag har följt alla råd, inget hjälper...... Irriterande!!!
Meriona
05-02-2012, 21:00
Den enda gången det händer mig är när jag rensat cookies och webhistorik...
Lyllos dig då
Helen i Piteå Zon 5
28-02-2012, 11:54
Nu räcker det inte med prenumerera rutan x 2 nu är det även en förfrågan x 2 alltså 4 rutor att kryssa bort innan man kan logga in....... Varje dag! Snälla, snälla Odla plocka nu bort dessa rutor!!!!!! Förstår mycket väl att de kan behövas men ...........undersökningar och locka prenumeranter kan man väl ändå göra periodvis under en bestämd tid. Tror faktiskt sådana här irritationer skrämmer mer bort besökare än lockar till att 'titta in'
Varje dag...? Tror det var igår - första gången på länge - som jag fick logga in och då poppade inte nån ruta upp, kanske tack vare att jag kryssade i för ett tag sen.
*Stintan*
29-02-2012, 10:24
Gå in på Internetalternativ - sekretess och kryssa i rutan Aktivera blockering av popup-fönster, klicka därefter på Inställningar på samma rad och välj sen blockeringsnivå längst ner. Själv har jag valt Hög.
Jag har också klickat i så att jag blir automatiskt inloggad på forumet.
Glöm inte heller att bocka i rutan längst ner till höger i popupfönstret om det skulle dyka upp igen.
Helen i Piteå Zon 5
03-03-2012, 11:47
CITAT (*Stintan* @ 29-02-2012, 10:24)  Gå in på Internetalternativ - sekretess och kryssa i rutan Aktivera blockering av popup-fönster, klicka därefter på Inställningar på samma rad och välj sen blockeringsnivå längst ner. Själv har jag valt Hög.
Jag har också klickat i så att jag blir automatiskt inloggad på forumet.
Glöm inte heller att bocka i rutan längst ner till höger i popupfönstret om det skulle dyka upp igen. Hjälper inte trots allt det där Har blockering, ikryssad alltid inloggad, har även kryssat i högra rutan....... Tycker odla kan ta bort eländet nu
Gossen Ruda
19-03-2012, 08:44
Beträffande undersökningar om vad man gillar på olika hemsidor, här och andra, så har jag aldrig hittat någon där man kan kryssa i vad man gillar dessa undersökningar. Konstigt, allt annat kan man fråga efter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|