Full version: Root Riot
Monarda
Bestllde idag, har inte testat tidigare men hrt att dom ska vara bra. Ngon hr som prvat?
Helen i Pite Zon 5
Se dr! Nu fick jag lra mig ngot nytt yes.gif
Har aldrig hrt talas om den produkten frr
Rihane
Jag har testat och tycker att dom r praktiska. Har stt bla pelargonfrn i dom. Dom r bra att stlla brevid varanda i vindruve- eller krsbrstomat frpackningar.
Lady Hamilton
Har anvnt dem i mnga r tummenupp.gif r helt suverna att driva upp sticklingar i, man lyckas ven med de mest krsna sorterna. Anvnder dem ofta till Marguriter, d kan jag redan frn brjan bestmma om jag vill ha ex.vis 2-3-4 grenade plantor p engng.
Hllbarheten r bra s man kan kpa p sig ett lager nr man har chansen (kper mina p trdgrdsmssan i lvsj varje r). Det bsta med dem r att de r ltta att hlla lmpligt fuktiga hela tiden. Rkar man glmma en kub framme s den torkar s r det bara att fukta den igen.
Azur
r det den hr produkten ni talar om?
Lady Hamilton
Ja men jag kper mina av detta fretag
Helen i Pite Zon 5
Vad tycker ni skillnaden r mellan dom och vanliga briketter?
Lady Hamilton
Det gr inte att jmfra dem p samma dag. Rotningskuberna r som "skumgummi"aktiga och r tillverkade av ett helt annat material. Kuberna levereas i plastpse och r redan fuktiga ( de hller sig fuktiga o frscha i psen ven lng tid, ja i allafall ett r) sedan nr du skall anvnda kuberna doppar du dem i vatten och bara kramar ut verfldet innan du stller dem i kub-brickor, krukor, tomatldor eller annan du vill anvnda. Nr du sedan vill vattna p dem och det kanske blir fr mycket d lyfter du bara upp dem och klmer ur verskottet. Kuberna hller sig hela helatiden. Rtterna vxer utigenom kuben
Helen i Pite Zon 5
CITAT (Lady Hamilton @ 12-01-2012, 13:27) *
Det gr inte att jmfra dem p samma dag. Rotningskuberna r som "skumgummi"aktiga och r tillverkade av ett helt annat material. Kuberna levereas i plastpse och r redan fuktiga ( de hller sig fuktiga o frscha i psen ven lng tid, ja i allafall ett r) sedan nr du skall anvnda kuberna doppar du dem i vatten och bara kramar ut verfldet innan du stller dem i kub-brickor, krukor, tomatldor eller annan du vill anvnda. Nr du sedan vill vattna p dem och det kanske blir fr mycket d lyfter du bara upp dem och klmer ur verskottet. Kuberna hller sig hela helatiden. Rtterna vxer utigenom kuben

OK!
Tack fr svar.
Lter som om det r en produkt man br prva d biggrin.gif
Fr lgga in en bestllning hos Vxthuset
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon