Tänka sig, det kommer lite mer
trädgårdsprogram på tv!

Första avsnittet visas på SVT2 kl 20 på onds 18 jan. Ska bli skoj att se vad som erbjuds!
Wow! Ett trädgårdsprogram i hela "normala" tablån i jmf med ca 25 matlagningsprogram...
Men vi får väl vara nöjda med det som ges...
malarmaster
12-01-2012, 22:48
låter onekligen intressant,ur trädgårdssynpunkt är ju österlen en höjdare med stor varitet på växter.klimatet är ju ytterst gynnsamt(för att vara sverige).har varit i många österlenska trädgårdar och många är sevärda. hoppas nu bara att det inte bara blir vackra vyer utan att det visas upp roliga växter och odlingsråd. Ulf
Frideborg
12-01-2012, 23:25
Men vad trevligt med ett trädgårdsprogram!
Bland all mat som sagt......
Bänkade mig för att se Iris ikväll.Full av förväntan.Men det var repris!!
Blev dock glad att se det igen.Ett program som gör att man går ner ivarv och bara myser.
Massor med trädgårdtips och glädje too.
Frideborg
merlin68
13-01-2012, 00:19
Kommer ocskå att titta på den nya serien. Österlen har ju ett härligt odlingsklimat

Skulle dock vilja se fler trädgårdar längre norrut...Att alltid se trädgårdar i gynnsamma zoner är som att gå och shoppa utan pengar
Ja vad kul och som sagt, lite omväxling i "matTVutbudet". Sen kan man ju bara bli avundsjuk på odlingsförutsättningarna

men alla kan ju inte bo i zon 1 heller
Ja!
Jag vill gärna se mer av Trädgårds Gunnel, med mera odlingspyssel.
Det här var ju härliga nyheter. Detta lär bli mycket bättre än det vämjeliga trädgårdsfredag där halva programtiden går åt till matlagning och vinjettmusik. Peter Englander funkade väldigt bra i trädgårdstoppen, så jag har höga förväntningar.
Låter bra men det blir nog till att se det på svt play i efterhand om jag hör att andra tycker det är bra. Ägnar ungefär 1 timme i veckan åt tv och då under lite mer udda tider nu när det är off season för Formel 1 och Moto GP.
Monarda
13-01-2012, 18:44
Jag kommer att titta, utsvulten som man är på allt vad trädgård heter. Tänk om vi hade bara en bråkdel av den tid som sportsändningarna får uppta. Samtidigt är jag aningen less på att både TV-program och trädgårdstidningar till mesta delen handlar om zoner som dom flesta av oss kanske inte har. Blir man inspirerad och ser något snyggt så är det i nio fall av tio något som inte går över zon 3. Jag vill ju mena att det är större utmaning att skapa en vacker trädgård i lite tuffare zoner. Jag är inte avis alls, men i nästa liv vill jag bo i zon 1, tack!
Monarda, jag förstår precis hur du menar och då bor jag ju i alla fall i zon 3 eller 4 eller vad 17 jag har här några mil norr om Stockholm.
Höll på att skriva Estockholmo, det kanske blir en varmare zon då? Eller kallare om man är spanjor... ?
Helen i Piteå Zon 5
13-01-2012, 21:37
Äntligen ett trädgårdsprogram på TV
Ska bli så spännande att se vad som kommer att visas.
Jaha det ser jag fram emot,jag har en bok om Österlenska trädgårdar.Ännu bättre hade varit att programmet inkludera HELA Sverige.Det finns massor med spännande trädgårdar i norr.Hoppas vi slippa matrecept.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.