Alba
Nu har jag kämpat med en instruktion på engelska och är så glad att den är klar - bara att posta tänkte jag. Nähä så enkelt är det inte. crying.gif
Så här är det:

Jag ska skicka ett worddokument i mail men det går inte bra. Dok. följer inte med.
Så här gör jag:
Jag har worddokumentet öppet.
Klicka på offeceknappen uppe till vänster o word och väljer skicka och därefter e-post.
Nu öppnas hotmail och jag kan fylla l i mottagre.

Här kommer problemet. Dokumentet följer inte med.
Jag gjorde om allt och nu klickade jag på office-dokument i hotmail och letade upp dokumentet och skickade. Nej det går inte det heller.
Gjorde ett nytt försök och klickade denna gång på bifogade filer. Letade upp dokumentet och skickade. Nää inget dokument följer med.

Vad gör jag för fel[attachment=67225:Arg2.gif]

Jag använder Hotmail.
Peztis
Om jag skickar gör jag så här:

Skapar dokumentet och sparar det där jag vill ha det.
Öppnar Hotmail och skapar mailet.
Klickar på Bifogade filer
Letar upp dokumentet
Det laddas ned (el upp antar jag)
Nu ligger dokumentet som en bifogad fil.

Provade just och det funkade, dokumentet bifogades som det skulle.
*Stintan*
Finns det inte "spara och skicka under arkiv? Jag har iof bara office starter men testade att skicka ett worddokument till mig själv den vägen och det funkade.
Gossen Ruda
Undrar om inte felet beror på att dokumentet är öppet och används av Word?
Alba
Jag gjorde som Peztis beskriver men dok. följer inte med.
Precis som Stintan säger så kan man klcika den vägen. Dok. följer inte med.

Dokumentet innehåller även bilder. Kan det vara en begränsning på hur mycket man får skicka ?

CITAT (Gossen Ruda @ 13-01-2012, 14:14) *
Undrar om inte felet beror på att dokumentet är öppet och används av Word?

Hur gör man då ?
Menar du att jag ska gå andra vägen - börja med mailen och därifrån ladda upp ?

Det är nog så Pezxtis menar - jag fattade inte det. sleeping.gif
Alba
Jag både frågar och svarar slap.gif

Det fungerar nu då jag börjar med mailet och sen bifogar dokumentet.

Tack Peztis, Stintan och Gossen för hjälpen. blomma.gif
Gossen Ruda
Så bra att det gick. Generellt så kan inte två progam behandla samma dokument eller fil samtidigt. Prova med att öppna ett dokument i Word eller en bild i något bildbehandlingsprogram. Öppna sen utforskaren och försök göra något med filen, flytta eller namnbyte så får du ett felmeddelande direkt. På samma sätt kan mailprogrammet inte hämta in en fil och lägga upp en kopia i mailet om den redan används. OM jag inte har glömt eller missat något.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 13-01-2012, 15:51) *
Så bra att det gick. Generellt så kan inte två progam behandla samma dokument eller fil samtidigt. Prova med att öppna ett dokument i Word eller en bild i något bildbehandlingsprogram. Öppna sen utforskaren och försök göra något med filen, flytta eller namnbyte så får du ett felmeddelande direkt. På samma sätt kan mailprogrammet inte hämta in en fil och lägga upp en kopia i mailet om den redan används. OM jag inte har glömt eller missat något.

Varför fungerde det då när jag skickade dokumentet genom att öppna mailprogrammet genom arkiv i world? Jag har inte sparat dokumentet någonstans.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 13-01-2012, 15:57) *
Varför fungerde det då när jag skickade dokumentet genom att öppna mailprogrammet genom arkiv i world? Jag har inte sparat dokumentet någonstans.

Vet ej exakt, kan ha med olika versioner att göra.
Peztis
Vad bra att det funkade!
Anja Danmark
CITAT (Gossen Ruda @ 13-01-2012, 15:51) *

Jo - man kan godt sende, selv om filen er åben - og også selv om den ikke er gemt.

Man klikker på Windows-symbolet oppe til venstre, vælger Send/Skicka i rullemenuen, og så får man forskellige muligheder for at sende sit dokument.

Det bør fungere i alle versioner af Word - har lige testet i Word 2007, og det kunne fint lade sig gøre, selv om min fil ikke var gemt endnu.

Måske kan det have noget at gøre med opsætningen af mailprogrammet? Eller måske fungerer det bare ikke med Hotmail? Det ved jeg ikke så meget om smile.gif

Men bare det fungerer at sende som vedhæftet fil, så er det jo også fint, selv om det andet jo er lidt lettere (når det virker)!

Alba
CITAT (Anja Danmark @ 14-01-2012, 12:38) *
Jo - man kan godt sende, selv om filen er åben - og også selv om den ikke er gemt.

Man klikker på Windows-symbolet oppe til venstre, vælger Send/Skicka i rullemenuen, og så får man forskellige muligheder for at sende sit dokument.

Det bør fungere i alle versioner af Word - har lige testet i Word 2007, og det kunne fint lade sig gøre, selv om min fil ikke var gemt endnu.

Måske kan det have noget at gøre med opsætningen af mailprogrammet? Eller måske fungerer det bare ikke med Hotmail? Det ved jeg ikke så meget om smile.gif

Men bare det fungerer at sende som vedhæftet fil, så er det jo også fint, selv om det andet jo er lidt lettere (når det virker)!

Jag har word 2007 men det fungerade inte för mig när jag öppnade dokumentet först och sen till mailen.
Det kan ju ha varit något annat fel - kanske mailen - jag vet inte.
Nu vet jag att det ska gå göra så också

Tack för ditt svar.
skånepåg
Jag testa precis i Microsoft works word från 2009, bara klicka på skicka så fick jag dokumentet ^^
Hade dokumentet öppet samtidigt med annars kan man inte bara skicka så med knappen tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon