|
Margith
14-01-2012, 18:52
Nu är den nya adresslistan klar.
1. DykUnderYtan 2. Eva zon 1-2 3. tulle 4. Peztis 5. Gunilla S 6. grycken 7. Fotograf Johanna 8. Misty 9. Lotta Jo 10. veram 11. Therese TT 12. Margith
Kuvertet är klar också, det fattas bara frimärken och en brevlåda, men förhoppningsvis har nr 1 kuvertet på tisdag.
Hoppas att ni hittar nåt kul i kuvertet.
Margith
LottaJo
15-01-2012, 15:27
Hurra hurra hurra! Var nu snabba allihop!...(...för jag längtar så förfärligt!)
DykUnderYtan
18-01-2012, 12:05
Hmm... jag fick ett frökuvert igår... MEN det verkar vara till frökedja 2 så jag står inte med på den listan. Antar att jag inte får hem även detta kuvert, som jag egentligen skulle haft då.  Sjuk lilleman hemma så jag får sätta mig och googla fröer när hans pappa kommit hem. Skickar i alla fall vidare imorgon, undra bara om jag ska skicka till den som står förs på listan... hmm, skickar ett PM till Margith och frågar.
Monica, Norrbotten zon 5
18-01-2012, 12:54
Jag har fått frökuvertet för denna kedja och skickar det vidare till nr.2 idag. Margith har tydligen lyckats kasta om adresslistorna för kedjorna men det gör ju ingenting om jag och DykUnderYtan bara skickar vidare till nr.2 på listorna.
Margith
18-01-2012, 20:39
Snälla Monica, Norrbotten och DykUnderYtan: kan ni PM:a mig vem ni har skickat kuverten vidare till? Jag är inte hemma och har inte tillgång till mina adresslistor, så jag kan inte kolla vad som hänt och hur vi enklast löser problemet. Förhoppningsvis är jag hemma igen nån gång i morgonkväll. De har lovat snöstorm och drivis och jag har 25 mil enkel väg hem från jobbet Om jag inte får akut migrän av den bilresan hem återkommer jag i morgonkväll.,.,.,.,
Margith
19-01-2012, 19:07
Nu är jag hemma igen och så vitt jag har förstått har Monica, Norrbotten och DykUnder Ytan löst det problem jag orsakade. Dvs, kedjorna kan fortsätta enligt mina bifogade adresslistor. Tack snälla för hjälpen
Eva zon 1-2
21-01-2012, 17:42
Fick kuvertet igår. Nu har jag bytt och lagt det på lådan igen. Den töms imorgon så nästa kanske har det på måndag.
Idag landade frökuvertet hos mig, så nu skall det bytas. Meddelar när jag sänder det vidare.
Idag har jag postat frökuvertet och det har börjat sin resa till Peztis. Själv reser jag till Ishotellet i Jukkasjärvi för andra året i följd, och i nästa vecka besöker jag Jokkmokks marknad. Ha det så bra till alla i frökedjan och lycka till med era sådder.
Oj! Då kanske jag har ett kuvert imorgon då! Kul!!! Här kommer kuverten om varnadra, skickade ju iväg grönsakskedjan idag. Stressigt det här med fröer, hörrni!
hej jag har anmält mig och varit med på en lista... sen blev det tyst... nu ser jag att ni är igång igen... men var är jag??? akbk
Margith
27-01-2012, 13:01
CITAT (akbk @ 27-01-2012, 12:39)  hej jag har anmält mig och varit med på en lista... sen blev det tyst... nu ser jag att ni är igång igen... men var är jag??? akbk Jag är hemskt ledsen, men jag har aldrig fått nåt PM från dig med namn och adress. Vilken kedja ville du vara med i; frökedjan som började i höstas, eller grönsaksfrökedjan som började vid nyår? PM:a mig, så kanske jag kan ordna det. Nu ser jag att du skrivit "varit med på en lista". Det måste ha varit förra året. Vänliga hälsningar Margith
akbk, är det inte busfröerna du tänker på? För på den listan står du med.
/Åsa
oj jo kanske oj oj oj nu vet jag inte... jag har väntat på svar eller så från "busfrö-listan" så farligt är det inte. Jo det är busfrö listan jag vill vara med på.
Margith
27-01-2012, 16:16
CITAT (akbk @ 27-01-2012, 15:41)  oj jo kanske oj oj oj nu vet jag inte... jag har väntat på svar eller så från "busfrö-listan" så farligt är det inte. Jo det är busfrö listan jag vill vara med på. OK, då kan ju jag andas ut Jag blir ju så orolig att jag missat nån i "mina" kedjor (det har ju tyvärr hänt, av rent förbiseende...) Du är definitivt med på busfrö-listan. Så då är allt lugnt igen. Och tack Gåsis för att du förstod att det var busfrö-listan  .
Jag fick kuvertet igår! Plockat ut lite och stoppat i mer så nu är det över 50 små kuvert, tror inte att det var något som var samma! Det ni! Och vissa av fröerna är jag jätteglad för att ha kommit över på detta excellenta sätt! När jag stoppade ned alla påsar i det väl inplastade kuvertet så vägde allt över 100 g! Två frimärken räckte alltså inte längre. Jisses, hur gick det till? Vägde endast själva kuvertet och det vägde 40 g bara det så tyvärr har jag slängt det nu (även om det var bra och helt) och gjort ett nytt återanvändningsbart kuvert - min vana trogen. Hade inte alls tänkt göra det men nu bidde det så... Så nu räcker det med två frimärken igen. Om ni använder jungfrubenen för att försluta så håller kuvertet mycket längre. Det är när man håller på att rycka bort tejp som det går sönder och blir sladdrigt. Jag satte dock en liiiiten tejpbit (med draghandtag!) över jungfrubenen så att de inte snurrar och sticker åt sidorna då de ju har vassa spetsar. Bara ett litet tips i all välmening.  Får se om jag får iväg det idag eller om det skickas på måndag.
Gunilla, jag fick iväg kuvertet först idag så du bör ju ha det imorgon.
GunillaS
31-01-2012, 19:24
Jadå! Kuvertet kom mycket riktigt idag. Så fint du hade gjort med fröblomma på utsidan,Peztis. Och dina fröpåsar inuti var ju verkligen speciella! Nu skickar jag till nästa på listan i morgon. /GunillaS
grycken
02-02-2012, 19:02
Jag fick frökuvertet idag och skickar vidare i morgon!
grycken
08-02-2012, 14:51
Har frökuvertet kommit fram? Skickade det 3 februari.
Jag fick kuvertet i fredag och kommer att skicka vidare imorgon måndag.
LottaJo
12-02-2012, 20:49
Jaaa!!! Snart är det i min hand igen!!
LottaJo
15-02-2012, 13:09
Nu har jag lagt kuvertet på lådan igen, så du borde ha det imorgon veram! Helt fantastiskt att öppna det och det fullkomligt forsar ut fröpåsar!! Det är en härligt fullmatad försändelse som går runt nu...
Härligt att se fram emot många fröpåsar! Nu måste jag packa mina egna fröer. Bra att du förvarnade mig LottaJo!
Nu har jag gått igenom fröpåsarna och hittat väldigt bra fröer! Lägger i nya och skickar i morgon fredag till Therese!
ThereseTT
17-02-2012, 17:13
CITAT (veram @ 16-02-2012, 12:45)  Nu har jag gått igenom fröpåsarna och hittat väldigt bra fröer! Lägger i nya och skickar i morgon fredag till Therese! Åh så kul... synd man inte fick hela helgen på sig :-) Fick fröerna idag kan någon hjälpa mig att utläsa vad det står på denna :-) KLIPP????? gul/orange
ThereseTT
20-02-2012, 16:58
CITAT (ThereseTT @ 17-02-2012, 17:13)  Åh så kul... synd man inte fick hela helgen på sig :-)
Fick fröerna idag kan någon hjälpa mig att utläsa vad det står på denna :-) KLIPP????? gul/orange Hoppas någon hinner idag så jag får iväg fröerna i morgon.
Margith
20-02-2012, 17:09
Jag vet inte Therese, jag kanske är helt fel ute, men jag skulle tolka det som Klippstånd  .
ThereseTT
20-02-2012, 18:04
Ja det stämmer nog :-D men det var lite svår tolkat :-D
Lägger på posten i morgon.
Tack för detta varv...
Margith
22-02-2012, 15:27
Nu har kuvertet kommit tillbaka till mig. Här finns mycket... mycket mer än vad jag har möjlighet att så.
Tack allihopa för det här årets frökedja.
När det andra kuvertet också kommit tillbaka till mig, skriver jag en ny tråd. Överskottet ger jag bort till den som skickar ett frankerat kuvert till mig. Men mer om det när båda kuverten landat hos mig.
Vänliga hälsningar Margith
PS. Therese, jag skickar ett PM till dig =).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|