|
Margith
14-01-2012, 18:55
Nu är den nya adresslistan klar.
1. Monica, Norrbotten zon 5 2. ingrid fuxwall 3. Gåsis 4. blomkronan 5. Irene H 6. Crazy4Flowers 7. Ester M 8. Lillja 9. Wilmer 10. Solbrud 11. Maj-Elén 12. Margith
Kuvertet är klar också, det fattas bara frimärken och en brevlåda, men förhoppningsvis har nr 1 kuvertet på tisdag.
Hoppas att ni hittar nåt kul i kuvertet.
Margith
ingrid fuxwall
14-01-2012, 19:01
Bra att veta, ska redan nu i kväll plocka fram fröpåsar som ska skickas vidare
Hejja hejja, så kul! Bra att du la mig sent, jag är sen på att så så mig gör det inget alls.  Kul!!
Margith
15-01-2012, 14:43
CITAT (Wilmer @ 15-01-2012, 14:23)  Hejja hejja, så kul! Bra att du la mig sent, jag är sen på att så så mig gör det inget alls.  Kul!! Nu var jag precis på väg att säga att 'du bad mig ju om att lägga dig sent i listan' MEN det var ju inte du som bad om det Det var alltså en ren händelse att du hamnade långt ner på listan. Men de som skickar ett PM till mig och säger att de av en eller annnan anledning vill ligga högt upp på listan eller långt ner.... ja, jag försöker att tillgodose de önskemålen, allt för att kuvertet ska gå runt så fort som möjligt Och sen vill jag att kuvertet ska gå "kors och tvärs" över Sverige (och ev grannländer) allt för att innehållet i kuvertet ska bli så nytt, annorlunda, oprovat som möjligt. Jag kan inte säga annat än: hoppas att ni hittar nåt kul i kuvertet. De ligger i brevlådan nu
Nej, det sa jag nog inte, men vill någon byta plats har jag inget emot att vara sist. Jag är sorlig på att plantera i tid, det gör jag bara med tomat, persilja och gurka, haha... Sedan kommer sommarblommor och perennerna planteras fram till i höst... En vacker dag är det nog ordning på mig igen, tex. när jag fått upp växthuset och resten av ytorna!
Jag är så glad åt mina fröbytarväxter, perennerna glädjs jag åt lite extra när jag går växtrundan i trädgården. I höstas sparade jag blåsalviarötterna, spännande att se om det fungerar. Annars gick de finfint att fröså, det måste jag ha gjort i tid, för de blommade länge och fint i höstas.
Monica, Norrbotten zon 5
17-01-2012, 17:24
Nu har jag fått frökuvertet men adresslistan som följde med är för den andra kedjan! Jag antar att DykUnderYtan fått "vårt" brev och att det bara är att skicka vidare till nr två på listan jag fått så ordnar det sig.
Wilmer, varför grävde du upp rötterna? Är de inte härdiga hos dig?
Margith
17-01-2012, 22:11
CITAT (Monica, Norrbotten zon 5 @ 17-01-2012, 17:24)  Nu har jag fått frökuvertet men adresslistan som följde med är för den andra kedjan! Jag antar att DykUnderYtan fått "vårt" brev och att det bara är att skicka vidare till nr två på listan jag fått så ordnar det sig.  Menar du att jag lyckats lägga adresslistorna i felkuvert? Ibland blir jag bara såååå less på mig själv Jag är bortrest, sitter med en liten bärbar dator och mobil seeeeg uppkomling. Skicka du vidare enligt adresslistan du fått, så tar jag tag i det här till helgen, när jag är hemma igen. Sorry
Monica, Norrbotten zon 5
17-01-2012, 22:49
CITAT (Margith @ 17-01-2012, 22:11)  Menar du att jag lyckats lägga adresslistorna i felkuvert? Ibland blir jag bara såååå less på mig själv Jag är bortrest, sitter med en liten bärbar dator och mobil seeeeg uppkomling. Skicka du vidare enligt adresslistan du fått, så tar jag tag i det här till helgen, när jag är hemma igen. Sorry  Ingen fara Margith  Vi är alla så glada att du ordnat allt så bra. Jag och DykUnderYtan får väl bara byta plats i kedjorna så fixar det sig.
CITAT (Peztis @ 17-01-2012, 18:02)  Wilmer, varför grävde du upp rötterna? Är de inte härdiga hos dig? Jag läste på att de inte skulle vara härdiga? Tror det stod i instruktionen kanske också? Hm, googlade och frågade säkert runt, för den är ny för mig! CITAT Blåsalvia (Salvia patens) är en flerårig växt som hör hemma i Mexiko. Den övervintrar inte utomhus hos oss utan används som ettårig. Den har en mycket vacker blå färg (gentiana-blå). I frökataloger kallas färgen ultramarinblå. odla med p1Här står det tex, har du andra erfarenheter?
Nä, det är jag som är förvirrad! Blandade ihop den med en annan blå salvia, två ord, inte ihopskrivet.
Aha, så synd, fick lite hopp där  Jag hoppas i allafall att den kan ha frösått sig i gruset, vore kul. Har vanlig salvia, den är mer lila, den övervintrar! För det mesta.
Margith
19-01-2012, 19:09
Nu är jag hemma igen och så vitt jag har förstått har Monica, Norrbotten och DykUnder Ytan löst det problem jag orsakade. Dvs, kedjorna kan fortsätta enligt mina bifogade adresslistor. Tack snälla för hjälpen
ThereseTT
19-01-2012, 23:28
Hej, Nu missade jag att anmäla mig i år igen. Det är lite krångligt när det är samma frökedja "2011" som går 2012 borde det inte gå att starta om en ny "TRÅD" med samma år som vi lever i :-D
Det beror på att det är samma kedjor som fortsätter från 2011 in i 2012 bara det att de går flera varv. Du får hålla ögonen öppna på hösten, det är då frösamlingen börjar och kedjorna startar. Många fröer ska ju sås nu för att bli klara i "tid" så de som är igång nu är lite sena för många. Du har alltså inte missat årets frökedjor, de startar i höst igen om någon orkar hålla i det
ingrid fuxwall
27-01-2012, 17:04
Kan inte påminna mig om att jag fått något brev med fröer - glömde Ni bort mig?
Du är nog inte bortglömd, det har inte synts något kuvert hos mig heller. Vart kan det ha tagit vägen?
/Åsa
ingrid fuxwall
30-01-2012, 21:10
I dag kom ett stort kuvert till mig, det åker vidare i morgon
Hjälp, blev orolig där en stund!! Tur det gick vidare..
Landade hos mig idag, lägger på lådan imorgon.
/Åsa
DykUnderYtan
03-02-2012, 01:23
Jag är såå ledsen att jag varken hört av mig eller fick iväg kuvertet i tid.  När kuvertet landade hos mig blev lilleman plötsligt jättesjuk, vilket tyvärr tog all min tid och ork. I flera dagar var jag riktigt orolig för honom och var hos läkaren och kollade... det vände tack o lov till slut. Nu är han piggelin igen men hans mamma (jag) ligger i influensa... jo man tackar.  Skönt att se att kuvertet är i rullning igen i alla fall.
 Usch, skönt att han är bättre!
blomkronan
06-02-2012, 20:40
Idag fann jag ett brev i min låda  jag hitta några godingar och jag skickar vidare i morgon. ÅÅÅÅÅÅ vad jag längtar till i april då man kan börja så lite ute. Jag har inte plats för mera inne nu!! Det jag satt kommer ju växa upp och kräva plats sen...
Idag kom brevet hem till mej!! Har suttit och sökt på en del, men nu är det packat o klart och åker vidare imorgon!
Har kuvertet kommit vidare? Jag längtar också till såtiderna  Snart vågar jag starta pluggboxarna!
Crazy4Flowers
13-02-2012, 19:26
Jag håller på och kikar på alla fröer, det är många nu i kuvertet skickar den vidare så snart jag bara kan.
Wow, idag låg det ett tjockt kuvert på köksbordet när jag kom hem från jobbet. Så mycket fröer. Jag behöver nog helgen på mig för att gå igenom allt. Men jag ska skynda mig så mycket jag kan.
Härligt med detta rasslande paket! Det rasslar sig fram genom landet i rasslande fart!
Igår skickade jag brevet, så jag hoppas Lilja fått det idag. Ester
Yes, kom igår. Kommer nog iväg till nästa odlare idag.
Jag har fått det, postar vidare i morgon när jag är närmare civilisationen!
Fast det blev i dag, för jag glömde stanna vid lådan.. Hade för bråttom hem till sjuklingen. NU är kuvertet på väg igen!
solbrud
28-02-2012, 13:24
Frökuväret har anlänt till mig idag och läggs på lådan 18:00 till imorgon till nästa person. Ska bara goggla fram lite info och fina bilder först...
solbrud
28-02-2012, 18:53
Ännu ett inlägg! Jag mutade mina söner med Dajm om de gick till postlådan före 18 idag vilket de nappade på så nu är kuväret på väg till Maj-Elén. Hoppas du hittar många fina frösorter.
WOW vad snabb posten var! Du med då förstås Skönt att det gick fort från mig för en gångs skull, blir så nervös när jag inget hör efter kuvertet lämnat mig  Trauma efter att det försvann en gång!
Maj-Elén
29-02-2012, 19:00
Hej Odlaiter. Nu är jag hemkommen från en underbar semestertripp i Karibien (Venezuela). Tyvärr hade jag med mig hem en tråkig influensa, så här ligger jag utslagen med värk, feber och snuva. Går inte ens ut och kollar postlådan. Därför var glädjen stor när Mannen kom hem och i handen hade ett tjockt kuvert med sig in till mig. Tack Margith för omaket att ändra ordningen i listan. Glädjen blev inte mindre av att även den bästa av lektyrer också kom idag "Fakta och inspiration för passionerade odlare" : Natur & Trädgård. Härligt befriad från all kommersiell information och reklam. Jag skickar vidare till Margith i morgon.
Margith
07-03-2012, 19:24
Jag vet inte riktigt var det här kuvertet har varit, men idag kom det i alla fall tillbaka till mig Nu ska jag räkna "överblivna" fröpåsar och skriva ett nytt inlägg. Har du inte fått nog av fröer i år? Du får snart en chans till
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|