|
Margith
14-01-2012, 19:03
Nu är adresslistan klar.
1. Iren 2. EKLO 3. catski 4. Garden bliss 5. DykUnderYtan 6. sofia75 7. Fotograf Johanna 8. blomkronan 9. IreneH 10. Epilobia 11. Lina och Olav 12. veram 13. Ewa och Janne 14. Margith
Kuvertet är klar också, det fattas bara frimärken och en brevlåda, men förhoppningsvis har nr 1 kuvertet på tisdag.
Hoppas att ni hittar nåt kul i kuvertet.
Margith
Är jag först! Så spännande det blir:-) Tack för det jobb du lägger ner Margith!
ÅÅÅÅÅÅhh va kul, nu börjas det! Ja verkligen, håller med Iren- vilket jobb du lägger ner Margith du får en STOR guldstjärna!
Förlåt Margith, för inlägget i första frökedjan - visste inte att det blev två. Varmt tack!
mvh Eklo
Epilobia
16-01-2012, 14:11
Ooohh! Det kommer bli så spännande! Du är så bra Margith!
Margith
16-01-2012, 14:36
CITAT (EKLO @ 15-01-2012, 18:32)  Förlåt Margith, för inlägget i första frökedjan - visste inte att det blev två. Varmt tack!
mvh Eklo Huvudsaken är att jag inte av misstag missat att skriva upp nån på adresslistan (och det har faktiskt hänt  ) Så  till dig!
Garden bliss
17-01-2012, 20:25
Det börjar närma sig, spännande, spännande!
Jag är beredd på torsdag! Ska bli väldigt roligt att se vad där finns, man kan lätt "förstora" sina land så här års, många saker man vill prova!
I kväll postar jag fröerna till Catski! Jag tog 3 spännande påsar och la i 5, hoppas ni andra kan öka på lite!
mvh Eklo
Och jag är beredd! Undrar vad du menar med ikväll postar du kuvertet...kan jag ha sån tur att jag kanske hinner få det innan helgen?? Snabba ryck här det är bra då kan vi köra MÅNGA rundor Javisst, kan man lägga i nån extra påse-ännu roligare när det är mycket!
Garden bliss
20-01-2012, 09:56
Jag gör mig beredd till början av nästa vecka då! Sitter och filar på lite fröbeställningar som jag vill skicka iväg men jag väntar nog tills jag gått igenom kuvertet. Synd att det inte är någon posthantering på helgen! Kliar i fröfingrarna nu. =)
Det kom inget kuvert idag, så det kommer väl på Måndag.Ja då har man något och se fram emot.Måndagar brukar man vara så trött tycker jag.
Garden bliss
20-01-2012, 22:12
CITAT (catski @ 20-01-2012, 20:10)  Det kom inget kuvert idag, så det kommer väl på Måndag.Ja då har man något och se fram emot.Måndagar brukar man vara så trött tycker jag. Håller med! =)
japp,kuvertet kom idag.Väldigt lite fröer jämfört med förra gången jag var med.Ska se om jag hittar något,och lägga i nån extra påse.Tror inte kuvertet kommer på lådan imorgon,eftersom jag är sjuk-det beror på om sambon eventuellt kan ta med det.
Margith
23-01-2012, 20:11
CITAT (catski @ 23-01-2012, 20:01)  japp,kuvertet kom idag.Väldigt lite fröer jämfört med förra gången jag var med.Ska se om jag hittar något,och lägga i nån extra påse.Tror inte kuvertet kommer på lådan imorgon,eftersom jag är sjuk-det beror på om sambon eventuellt kan ta med det. Det brukar bli fler fröpåsar i kuvertet ju längre kedjan har gått. Det är nackdelen med att ligga högt upp i listan. Hoppas att du hittar nåt spännande iaf och sen får du hoppas på ett tjockare kuvert till varv 2. Krya på dig!
Garden bliss
23-01-2012, 20:22
Då får jag ge mig till tåls. =)
Jo,det finns hopp att kuvertet kommer till dig garden bliss på Onsdag.Har övertalat sambon att svänga förbi ICA och köpa frimärken och posta kuvertet imorgon(om han inte glömmer det) Jo jag känner mig lite bättre,det är så fort man anstränger sig som det snurrar runt...men så tråkigt att bara ligga och sova eller glo på Tv.känns som man får liggsår snart Jag hittade iaf 4påsar av sorter jag inte har tidigare.La till 9små påsar extra-så det blev lite mer fyllt.
Garden bliss
24-01-2012, 15:22
Vad kul! Jag ska hänga på lådan imorgon ...
Garden bliss
25-01-2012, 21:25
Jag har fått kuvertet idag! Plockade ur tre påsar och lade i sex! Skickar vidare imorgon. Tycker också det var lite tunt, men hoppas på god bättring till nästa varv!
Garden bliss
28-01-2012, 15:35
Kuvertet har inte gått iväg ännu, men kommer att läggas på lådan under helgen. Min son har varit sjuk (två besök vardera på vårdcentralen och akuten på två dygn) och vi pustar ut efter det just nu.
Garden bliss
02-02-2012, 13:56
Jag skickade kuvertet i söndags förmiddag (29/1). Har det kommit fram till nästa person ännu?
DykUnderYtan
03-02-2012, 01:08
Kuvertet har varit här och är skickat vidare, har det inte kommit till nästa idag så ska det absolut vara framme imorgon. Jag ligger sjuk i influensan, därför jag inte kunnat logga in och hojta tidigare. Är lite piggare idag i alla fall.
Garden bliss
03-02-2012, 11:40
Vad bra! Här härjar också influensan ...
sofia75
03-02-2012, 20:07
Idag fick jag kuvertet. Många spännande fröer! Jättekul!
sofia75
05-02-2012, 21:35
Nu ligger kuvertet på lådan!
blomkronan
05-02-2012, 23:46
Oj redan... Johanna före mig, sen är det min tur. Ska förbereda mig så jag är beredd då brevet kommer
blomkronan
10-02-2012, 20:45
Idag kom brevet ÅÅÅÅÅÅÅ skit! vad mycket roligt det var med denna gång jag vill ha ALLA!!!! ( här med är kedjan avslutad  ) Tur att det är helg och jag ledig imorgon, jag behöver tid på mig att solla ut vilka jag bara INTE kan leva utan
Vem har fröpåsen nu? Har allt stannat av? Jag menar inte att vi andra behöver fröerna nu, utan jag är mest nyfiken på vem som senast har fått fröerna, för ingen har meddelat efter blomkronan. Okej, lite grann längtar jag efter grönsakerna även om de 'bara' är fröer än.
Det är jag som står på tur efter Blomkronan, men kuvertet har inte hamnat hos mig än.
Hur går det med kuvertet? Hoppas på en runda 2..
Vi är några som fortfarande hoppas på omgång 1 av grönsakskedjan, innan omgång 2 drar igång!
CITAT (veram @ 19-02-2012, 20:15)  Vi är några som fortfarande hoppas på omgång 1 av grönsakskedjan, innan omgång 2 drar igång! Jo, jag vet.Hoppas det dyker upp hos nästa imorgon så ni "stackare" får det. Det jag menade var att dröjer det lång tid kanske vi inte hinner med en runda 2 och det vore ju ockå tråkigt
Jag har skickat pm till blomkronan för att höra om fröerna är på väg.
blomkronan
19-02-2012, 22:02
Hallå Bra att ni håller reda på mig!!  Brevet åkte vidare till IreneH i veckan, jag tror det var onsdagen jag fick den på lådan. Jag glömde dessvärre höra av mig här i tråden Jag hitta sååå mycket kul i brevet denna gång, men jag måste fråga, vem som la i agretti frön och var dom kommer ifrån? jag läste att man var tvungen att så dom färska så jag kasta ner dom i jorden på en gång... och nu växer det en massa "Aliens" i min låda jag hoppas oxå på att vi kan hinna med en runda nr 2, jag som inte skulle så så mycket grönsaker i år... har nu utökat min köksträdgård med ett par pallkragar, så jag får plats med mera
blomkronan
19-02-2012, 22:08
CITAT (IreneH @ 15-02-2012, 16:06)  Det är jag som står på tur efter Blomkronan, men kuvertet har inte hamnat hos mig än. irene jag såg nu att du inte skrivit att du har fått brevet... du har väll fått det nu? Så det inte har kommit bort
Jag var också lite orolig och tänkte om det hade kommit bort.., men som tur var så fanns det i lådan idag! Ska kika lite på fröerna, men lägger på det på lådan så tidigt jag kan imorgon.
Lina och Olav
20-02-2012, 19:07
Jaaaa! Äntligen är vi igång igen! Då kanske man kan hoppas på kuvertet i början av nästa vecka!
blomkronan
20-02-2012, 20:08
CITAT (IreneH @ 20-02-2012, 17:12)  Jag var också lite orolig och tänkte om det hade kommit bort.., men som tur var så fanns det i lådan idag! Ska kika lite på fröerna, men lägger på det på lådan så tidigt jag kan imorgon. ÅÅ Vad skönt att höra att den kom fram i dag
Epilobia
23-02-2012, 21:54
Nu är det här! Jag har hittat lite frön som ser smaskiga ut. Jag skickar vidare imorgon!
Epilobia, du vet om att det inte är fröerna du ska äta utan det som kommer upp ifrån dem, va?
Lina och Olav
27-02-2012, 16:20
Nu har kuvertet varit här också! Det finns ganska mycket att välja på. Jag inser dock att jag har ju redan alldeles för mycket att så i år men ett par fynd blev det iallafall. Jag lade också i ett par extra påsar eftersom det ändå har passerat 100g.
Epilobia - det satt en klisterlapp på från posten med "lösen - 22kr". Jag har inte betalt något men jag vet inte om dom skickar något krav till dig. I så fall så vet du vad det är. Jag tyckte att det såg rätt frankerat ut men posten kanske klistrar på frimärken själva om det är underfrankerat och sedan skickar räkning på det?
hälsn. Lina
Fotograf Johanna
27-02-2012, 17:01
CITAT (blomkronan @ 19-02-2012, 22:02)  Jag hitta sååå mycket kul i brevet denna gång, men jag måste fråga, vem som la i agretti frön och var dom kommer ifrån? jag läste att man var tvungen att så dom färska så jag kasta ner dom i jorden på en gång... och nu växer det en massa "Aliens" i min låda  Det var jag. Jag köpte en stor förpackning från Franchi Sementi och eftersom de troligtvis inte håller till nästa säsong så skänkte jag bort en del. Jag har inte odlat det tidigare så det ska bli spännande att se hur det går.
Epilobia
27-02-2012, 17:22
CITAT (Lina och Olav @ 27-02-2012, 16:20)  Epilobia - det satt en klisterlapp på från posten med "lösen - 22kr". Jag har inte betalt något men jag vet inte om dom skickar något krav till dig. I så fall så vet du vad det är. Jag tyckte att det såg rätt frankerat ut men posten kanske klistrar på frimärken själva om det är underfrankerat och sedan skickar räkning på det?
hälsn. Lina Vad konstigt. Folket på Ica satte dit frimärkena efter vägning så det borde ha varit rätt. Vi märker väl vad som händer
Lina och Olav
27-02-2012, 18:03
CITAT (Fotograf Johanna @ 27-02-2012, 17:01)  Det var jag. Jag köpte en stor förpackning från Franchi Sementi och eftersom de troligtvis inte håller till nästa säsong så skänkte jag bort en del. Jag har inte odlat det tidigare så det ska bli spännande att se hur det går. Jag norpade åt mig några också. Ska bli spännande och se vad det är för någonting. Det finns fortfarande någon portion kvar om någon mer vill ha!
Fotograf Johanna
27-02-2012, 18:52
Jag har mer agrettifrön så om någon mer vill ha så går det också bra att skicka PM till mig så kan ni få lite.
Idag kom frökuvertet, så nu har jag lagt i nya fröpåsar i stället för de påsar jag ville ha! Postar i afton, så kanske Ewa har det i morgon! Sen är kedjans första omgång nästan färdig och Margith bestämmer väl om det blir en ytterligare omgång.
Garden bliss
02-03-2012, 16:52
Vad är agretti för något?
Fotograf Johanna
02-03-2012, 17:56
Agretti/agretto/Salsola soda är en grönsak från medelhavsområdet. Den ser ut som gräslök och är både krispig, syrlig och salt.
Margith
02-03-2012, 18:19
CITAT (veram @ 01-03-2012, 14:31)  Idag kom frökuvertet, så nu har jag lagt i nya fröpåsar i stället för de påsar jag ville ha! Postar i afton, så kanske Ewa har det i morgon! Sen är kedjans första omgång nästan färdig och Margith bestämmer väl om det blir en ytterligare omgång. Jag brukar vara lite försiktig med fler omgångar tills jag ser hur lång tid det tar innan alla kuvert kommer tillbaka till ursprungsplatsen  . Ett kuvert ligger redan här på mitt skrivbord och nästa kuvert verkar ju inte vara så långt borta. Självklart hinner vi med en omgång till! Kom ihåg nu, ni som varit med i den här kedjan; har du inte strukit över ditt namn i adresslistan kommer du automatiskt med i nästa varv. Har du missat det? Har du strukit dig och ändrat dig? PM:a mig, så fixar vi det Trevlig helg, Margith
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|