Gossen Ruda
Mer rök än eld.

RibesRubusVitis
Och jag som trodde att du skulle beskriva ett eget missöde. Sen kunde ett eldningsproffs höra av sig och klaga på att du inte anlitat en fackman...
Lokan
giggle.gif
Peztis
Vad glada alla under molnet ska vara...

Snygg bild, dock!
Gossen Ruda
En god bild på inversion är det.
Azur
Haha, jag har gjort precis det där. Eldade surt ris, och det visade sig att det var inversion. Hela området fick rena lützen-dimman. En smula pinsamt.
malcolm
Jag köpte "miljövänlig" tändvätska till kolgrillen för ett antal år sedan, den var baserad på rapsolja och jisses vilken rökutveckling det blev. Rena Lützendimman och en granne kom springande och trodde det brann hemma hos mig, det värsta var att röken även lade sig över den trafikerade vägen som passerar utanför tomten och jag var livrädd för att den skulle orsaka en olycka. Släckte grillen så snabbt jag kunde och behöver jag tala om att jag aldrig köpte den sortens tändvätska mer och det som var kvar i flaskan åkte till återvinningen. Numera tänder jag grillen med eltändare och det ryker nästan inte alls.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 16-01-2012, 11:55) *
Jag köpte "miljövänlig" tändvätska till kolgrillen för ett antal år sedan, den var baserad på rapsolja och jisses vilken rökutveckling det blev. Rena Lützendimman och en granne kom springande och trodde det brann hemma hos mig, det värsta var att röken även lade sig över den trafikerade vägen som passerar utanför tomten och jag var livrädd för att den skulle orsaka en olycka. Släckte grillen så snabbt jag kunde och behöver jag tala om att jag aldrig köpte den sortens tändvätska mer och det som var kvar i flaskan åkte till återvinningen. Numera tänder jag grillen med eltändare och det ryker nästan inte alls.

Jag gjorde också ett enda försök med rapsoljan och sen blev det eltändare... kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon