Full version: GLADTRÅD 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
omk
"Fiskbilen" (reg-nr SEJ ... ) gick igenom besiktningen utan en enda anmärkning !! 12 år gammal !!!!

Edit; men, vänta nu, det är 2012 nu ... Ja, jag är glad iaf !!!

Edit 2: jag gör en NY Gladtråd och kopierar in detta inlägg !!!
Motti
Jag har pippat fram en egen Pelargon wink.gif nu har jag tagit sticklingar på den planterat om och nu väntar jag sååå mycket efter att få se blommorna på den smiley_small_hug.gif har väntat och väntat sedan i höstas på att få se mitt verk och om det lyckats 000.gif fan så häfftigt att tagit fram en egen Pelargon wink.gifdå ska den heta Maria Räfsnäs .
Wilmer
Kul Motti! Och OMK!

Jag är glaaad för Rolf-Göran Bengtsson vann Jerringpriset och puffar för ridsporten!!! IIIIIIiiiiii smiley_small_hug.gif
Lokan
Oj! Va roligt!! tummenupp.gif
Fjortispower
Jag e så gla´att ni är glada, för då känns allting så extra rosa! smiley_small_hug.gif

Kan ha haft lite tråkigt när jag skrev detta inlägg ja!
Ugglemormor
Jo, men visst är det så .... kompiskram.gif
malcolm
Jag är glad för att jag börjar må bättre, är inte lika trött längre. yahoo.gif
Blomstertanten
CITAT (Motti @ 16-01-2012, 22:08) *
Jag har pippat fram en egen Pelargon wink.gif nu har jag tagit sticklingar på den planterat om och nu väntar jag sååå mycket efter att få se blommorna på den smiley_small_hug.gif har väntat och väntat sedan i höstas på att få se mitt verk och om det lyckats 000.gif fan så häfftigt att tagit fram en egen Pelargon wink.gifdå ska den heta Maria Räfsnäs .

ohmy.gif Pippat?????????????????? blush.gif Försöker förtvivlat förtränga vissa bilder i mitt huvud wacko.gif

CITAT (malcolm @ 18-01-2012, 07:19) *
Jag är glad för att jag börjar må bättre, är inte lika trött längre. yahoo.gif

Är glad att du är glad! Och att du mår bättre! tummenupp.gif
Ugglemormor
...och jag är glad över en ytterligare gympapass i sjukgymn. .....I morgon börjar min badgympa .....Härligt att börja komma igång efter allt ......... smiley_small_hug.gif
Eva i Skåne
CITAT (Blomstertanten @ 18-01-2012, 07:39) *
ohmy.gif Pippat?????????????????? blush.gif Försöker förtvivlat förtränga vissa bilder i mitt huvud wacko.gif

a0a.gif
abbbe

laugh.gif
Red Top

blush.gif Så skönt att det inte bara var jag! flirting.gif a0a.gif
Lokan
Jag är så glad för jag hittade en påse lingon i frysen när jag letade efter nåt annat! Nu sitter jag och mumsar på rårörda lingon! biggrin.gif
merlin68
Jag är glad över att ha en skön säng i ett uppvärmd hus. Alldeles nyss åt jag en stor glass med frukt och vispgrädde. Jag har det så himla bra och det är jag glad och tacksam för!!!
RB9310
Är glad för en massa saker. En av dom som passar här är att flera av mina chilis och paprikor precis har satt frukt smile.gif Lite ytligt kanske men det mer privata håller jag för mig själv ett tag till wink.gif
omk
Och idag gick Volvon igenom ombesiktningen ! yes.gif
Det var "bara" läckage i avgassystemet. Vem vet, kanske Sveriges CO2-utsläpp MINSKAR 2012 bara på grund av att jag fått lagat detta hål ??!! rolleyes.gif

Edit; egentligen skulle man väl sluta köra denna Volvo helt, men har man inga som helst kommunala förbindelser transportmässigt och dessutom inga pengar att köpa ny "ekologisk" bil, så ...
Aqvakul
Fredag!
Ugglemormor
Jag är glad för att ha fått ordning på träningen, vår dotter kommer hem (till Oslo) från sin semester och att det blivit ljusare ute och att livet visar sina goda dagar emellanåt...... kompiskram.gif
Jag är spänt i förväntan om hur det går med dotters nominering i början av nästa månad till årets unga företagare ...... Nu ligger hon bland de 10 bästa av 100 uttagna ........ thanks.gif ..... rose.gif
merlin68
Jag är glad över att glad-tråden finns. Den får en att komma ihåg alla saker man kan vara glad över tummenupp.gif
Idag är jag glad över att min hoya tsangii blommar så fint och doftar söt och gott som smörkola. En annan hoya som blommar just nu men inte minns namnet på doftar ren tvätt eller tvål. Man vill lukta på dem hela tiden:)
hattstugan

Glad för att nya barnbarnet och dottern mår bra!

Och att det börjar gro i mina byttor!
mamamaggan
CITAT (merlin68 @ 28-01-2012, 18:53) *
Jag är glad över att glad-tråden finns. Den får en att komma ihåg alla saker man kan vara glad över tummenupp.gif

Man får sätta sig och tänka till i " glada " banor som sagt och verkligen se att man har saker att vara glad för.

I går var jag hos frissan , bara det gör mig glad, och hon gav mig en lättskött frisyr som jag älskar. Tack !
Ugglemormor
Ja, man får ta vara på allt som är positivt och icke att glömma att säga till sina nära och vänner vad de betyder i ens liv, vilket man oftast glömmer bort att säga lite då och då ....... yes.gif
omk
Min man har en underbar son ! Men han är lite min också, faktiskt !
Ikväll när maken och jag kom hem från jobbet hade han gjort middag till oss alla 3 ! Bara att sätta sig vid dukat bord. wub.gif

(Diska är han inte så bra på, men det står jag ut med ...)
Skruttis
Idag är jag jätteglad! yahoo.gif
Vi var hos veterinären som kikade i kattens öra och ingenting tyder än så länge på att tumören är på väg tillbaka.
Vår jättegulliga veterinär fick en extra stor kram idag.
merlin68
CITAT (Skruttis @ 01-03-2012, 15:24) *
Vi var hos veterinären som kikade i kattens öra och ingenting tyder än så länge på att tumören är på väg tillbaka.

Nu blev jag jätteglad för er skull smiley_small_hug.gif
Eva i Skåne
Åh vad skönt Skruttis!!!
omk
Skruttis; heja katten !! Skönt besked från veterinären !

Här har jag idag börjat en helt ledig helg, har ingenting alls uppbokat och fint väder ska det bli, iaf på lördag ! biggrin.gif
Tror att jag ska förbereda korvgrillning över öppen eld på lördagkväll och bjuda in våra megatrevliga grannar; det blir alltid kul !
Lite pilsner, lite korv och MYCKET prat ...

Edit; mina 4 grannar = SÅÅÅ bra och trevliga. De får mig att må bra och bli glad att jag bor där jag gör !
Klint
Va skönt skruttis!! smiley_small_hug.gif
Motti
Gladtråd ?jag skulle vilja byta det mot tacksamhetstråd wink.gif Jag är 59 år gammal och är bara glad och tacksam över att jag lever och är frisk ,många i mitt liv har dött i cancer eller kämpa imot den just nu . kompiskram.gif
Skruttis
Merlin68, Eva i Skåne, omk, Klint, tack snälla ni! smiley_small_hug.gif
Alphaville
I förra veckan köpte jag en digital systemkamera. Har gått och funderat på det länge. Nu kan jag återuppta mitt gamla fotointresse. yahoo.gif Frågan är bara vad jag ska göra med den gamla kameran... g.gif
Biggan_
CITAT (Skruttis @ 01-03-2012, 15:24) *

Så skönt Skruttis! Håller tummarna för att det håller i sej! tummenupp.gif

smiley_small_hug.gif
merlin68
Jag kom just på att det är bara några månader kvar tills man kan börja plocka årets första brännässlor till "husets nässelsoppa" mums bravo.gif
Biggan_
Läste just att de första tranorna har kommit till Hornborgasjön! yahoo.gif
Meriona
Skruttis, nu är jag glad för din och kattens skull! smile.gif
Anma
Jag är glad för alla gladas skull men jag är mest glad för min egen skull, för jag har, som min syster uttryckte det, dragit högvinsten på Livets Lotteri! Jag är så glad och så tacksam och så hoppfull och det känns bara så himla bra i hela kroppen!
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Anma @ 05-03-2012, 00:15) *
Jag är glad för alla gladas skull men jag är mest glad för min egen skull, för jag har, som min syster uttryckte det, dragit högvinsten på Livets Lotteri! Jag är så glad och så tacksam och så hoppfull och det känns bara så himla bra i hela kroppen!

Har du fått OP tid nu? Lycka till och att det hjälper

Skruttis
CITAT (Biggan_ @ 03-03-2012, 22:37) *
Så skönt Skruttis! Håller tummarna för att det håller i sej! tummenupp.gif

smiley_small_hug.gif

Tack snälla Biggan! smiley_small_hug.gif

CITAT (Meriona @ 04-03-2012, 20:15) *
Skruttis, nu är jag glad för din och kattens skull! smile.gif

Tack snälla Meriona! smiley_small_hug.gif
Skruttis
CITAT (Anma @ 05-03-2012, 00:15) *

Nu blev jag glad för din skull!
Hoppas allt reder ut sig för dig så du kommer att må bättre. smiley_small_hug.gif
Anma
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-03-2012, 08:33) *
Har du fått OP tid nu? Lycka till och att det hjälper

Inte tid ännu, men besked att jag får op. smile.gif
malcolm
Jag har inte druckit någon som helst alkohol på 21 veckor. tummenupp.gif
Klint
Starkt malcolm! tummenupp.gif smiley_small_hug.gif
Eva i Skåne
Verkligen strongt Malcolm!!! tummenupp.gif
Vilken beslutsamhet du visar
malcolm
Har fått bra hjälp av beroendecentrum i kommunen och skall dit om en stund för en dos Antabus igen. yes.gif Det är helt frivilligt att gå där och det är ingen som tvingar mig men det vore dumt att sluta nu. nono.gif
Biggan_
Bra jobbat Malcolm! bravo.gif ...och såklart tar du emot den hjälp du kan få i fortsättningen också!

smiley_small_hug.gif
solbrud
10 st små plantor av bolltistel har kommit upp och som nybliven husägare och okunnig nybörjare gör det mig salig. För att inte tala om de minimala plantorna av temynta, alunrot, strandveronika, alpclematis och tjärblomster! oh la la...
Att man nästan behöver förstoringsglas för att se dem gör ingenting-än så länge.
merlin68
Jag tog med två kompishundar ut på promenad tillsammans med min egen hund idag. När vi mötte en mamma och två små barn som tydligen var hundrädda kallade jag in fick hundarna som fick sitta ner och vänta snällt tills mamman och barnen hade passerat. En ung man i tjugoårsåldern som också passerade var väldigt imponerad och utbrast "häftigt vilken pli du har på hundarna". Då blev jag glad, det är alltid skönt att få beröm för att hunden/hundarna är väluppfostrade smile.gif
merlin68
CITAT (malcolm @ 05-03-2012, 11:18) *

Bravo! Bravissimo!!! bravo.gif

Jag är också glad idag smile.gif Imorse så vaknade jag nämligen för första gången i år av att solen sken mig rakt i ansiktet...det brukar vara ett osvikligt tecken på att våren är på väg på riktigt. Solen försvinner från mitt sovrum någon gång under hösten och återvänder till våren som flyttfåglarna tongue.gif
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 05-03-2012, 11:18) *

IMPONERANDE! tummenupp.gif bravo.gif
Skruttis
Jag är glad över att det nu blivit klart att jag får operera även mitt andra knä.
Det blir dessutom av om en månad ungefär.
ÄNTLIGEN!!!! yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon