EKLO
Ja, frågan står i rubriken, men alltså: om man vill handla ett 30-tal ljusa krolliljelökar (antar att de heter alba?), var gör man det bäst, och när?

Och när petar man helst ned dem - jag odlar i zon 1-2

tacksam för råd och tips
Helen i Piteå Zon 5
En lök av Lilium martagon alba kostar allt mellan 50-150:-/st.
Det finns flera webbutiker som säljer bla. Spezialplant
http://www.spezialplant.nu/
Du kan även hålla koll på Tradera eller så köper du några få lökar och fjällförökar själv. Tar visserligen några år innan dom Liljorna blommar men du har kanske inte bråttom.
Eva 33c
Eurobulb tar 65 Euro för ett 10-pack, plus frakt. Fraktfritt vid 100 Euro.
EKLO
Tack för tips! När petar man helst ned dem tro?
hattstugan

Nu på vårkanten!
mojan
Jag köpte i fjol i Lilla Fiskargatans butik i Lund.
De var "rykande färska" dvs de låg inte torra i butiken utan personalen gick ut och hämtade dem i jord någonstans.
Sen planterade jag dem direkt. Spännnade att se hur de blir, brukar ta något år innan de når sin fulla prakt. Minns inte vad jag betalade.

Älskar Krolliljor och Kungsängsliljor. Vill ha mååånga! wub.gif
mamamaggan
Men snälla Eva varför länkade till den sidan ? Älskar liljor och mest av allt krolliljor.

Tack iaf för länken , nu kan jag sitta och drägla över de vackra liljorna , får väl hoppas på en Lottovinst så jag kan köpa några sorter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon