tummeliten
Köpte en sån fin fuchia förra året som hette blue Sara tror jag som jag efter sommaren ställde i min jordkällare är det för tidigt att försöka skrämma igång den nu eller ska jag vänta lite till
är det nån som har vinterförvarat den på samma sätt som jag och lyckas läste att det kunde gå
den har inte fått vatten
malcolm
fuchsia
Eva i Skåne
Jag hade väntat minst en månad till.
Jag är inte expert på fuchsior, men har lyckats övervintra ett antal gånger. Bäst går det om dom börjat förvedas lite. De nyare gröna sensommarskotten brukar jag behöva klippa bort på våren. Ge den lite försiktigt med vatten när du tar fram den i ljuset. Sen brukar dom bryta nya skott ganska snabbt.
mamamaggan
Säger också vänta en månad. JAg låter mina få vintervila till mitten av februari . Då klipper jag ner dem och planterar om .
tummeliten
Tack för råden, ska hålla mej till tåls lite till, har just upptäckt vilka vackra blommor det är, och i sommras hade jag visst ställt dom där dom trivdes ,dom växte så det knaka och det gav mersmak
den ska även vara vinterhärdig också o det hade jag inte en aning om att det fanns
så i år lär det bli flera beroende på om jag lyckas få igång dom jag har rolleyes.gif
Inger GMT
Hej
Fuchsiafantast sedan 1998 och jag övervintrar mina mörkt och svalt ca +5. En gång i månaden får de en liten skvätt vatten och ev en dusch från en sprayflaska.

De fuchsior som är små på hösten klara sällan den formen av övervintring så de får stå svalt men under växtbelysning ca +5-10 .Vattnas vid behov.

Jag börjar väcka fuchsiorna i början av mars.Viktigt är då att ta det väldigt försiktigt med vattningen av de som stått mörkt.
Hälsningar Inger

http://www.ingers-gmt.se
tummeliten
ojdå jag har inte gett mina någe vatten nu blir det spännande ,jag hoppas den klarar sej den skulle vara vintertålig (visste inte att sådana fanns) den är blå och vit men skiftar i lila jättevacker ska lägga ut en bild på dom snart sen i somras
och som sagt står den i en mörk jordkälla håll tummarna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon