Full version: Medelsvensson
Blomstertanten
biggrin.gif Tack o lov! Jag är ingen medelsvensson!!! Fast jag har ju i o för sig internettuppkoppling whist.gif
malcolm
Jag bryr mig inte om jag skulle vara medelsvensson men uppgifterna som stod i artikeln stämmer inte något vidare (inte alls snarare) med mig.
*Stintan*
Undrar vart hunden tagit vägen g.gif

Det känns rätt skönt att inte vara nån medelsvensson yahoo.gif
merlin68
Nej detta passar inte alls in på mig. Enda som stämmer är att jag bor i hus:) Men jag undrar hur i hela fridens namn lyckas man få utgifter på 35000 i månaden -fear-.gif ?

CITAT (*Stintan* @ 19-01-2012, 07:59) *
Undrar vart hunden tagit vägen g.gif

Just det, labben saknas tongue.gif
*Stintan*
Ja det undrar jag också ohmy.gif
EKLO
Dessutom är det väl nästan alltid så att man brukar ange inkomster som lön FÖRE skatt, i så fall ligger de verkligen pyrt till med sina höga levnadsomkostnader.
malcolm
Det var många knepiga uppgifter i artikeln som att bara lägga 43 tim/vecka på matlagning tex. Det är ungefär vad jag lägger per dag.
mamamaggan
Artikeln verkar inte överrensstämma med sanningen men statistik är inte heller sanning, eller hur ?

Inte många likheter man har med medelsvensson , bor inte ens i hus .

Fast medelsvensson finns ju inte , det finns bara sådana som stämmer in på kanske någon eller några saker .
Myosotis
CITAT (malcolm @ 19-01-2012, 08:39) *
Det var många knepiga uppgifter i artikeln som att bara lägga 43 tim/vecka på matlagning tex. Det är ungefär vad jag lägger per dag.

OJ vilka långa dagar du har!! Såna vill jag också ha.
malcolm
Så länge jag hade alla tre barnen boendes hemma och dessutom jobbade heltid lade jag ner ännu mer tid på matlagning, det är bara en fråga om prioritering vad man gör med sin tid. 43 min/vecka blir ju bara 6 min/dag, vad hinner man laga på det, inte ens en varmkorv med bröd.
Myosotis
Jag förstod att du menade minuter, det var inte så allvarligt menat. Håller helt med dig.
malcolm
Ja men det var ju 43 min/vecka det stod.

Fel av mig, 43 min/dag är väl min dagliga dos av matlagning ungefär. coolgleam.gif
Myosotis
CITAT (malcolm @ 19-01-2012, 08:39) *
43 tim/vecka på matlagning tex. Det är ungefär vad jag lägger per dag.

Du skrev timmar! Det var den felskrivningen som var skämtet. 43 timmar per dag.
Eva i Skåne
Inte så mycket Svensson här heller. Trodde faktiskt jag var mer "medel" men det är väl inget att vara ledsen över direkt.
Azur
Tja, jag har dator med internetuppkoppling...
herkules
det trista med den där tidningsmedelsvensken är förtjusningen i alkohol, annars tycker jag att ett helt vanligt och alldeles lagom svenssonliv är ett toppenliv!
gnon49
Internet o Volvo på uppfarten stämmer, men i övrigt, nej.
Gossen Ruda
Tage Danielsson skrev en bok som hette Sagor för barn över 18 år. Ett av kapitlen handlar om doktor Frankensteins medeltal. Doktorn tillverkade en medelsvensson som fick heta Sven-Erik Medeltal. Han fick till slut även en hustru och en och en kvarts barn, som vätte ner 7,68 blöjor per dygn. Det gick bra ett tag men till slut gjorde Sven-Erik revolt mot alla decimaler och bland annat älskade med sin fru två gånger, en ökning med 1,79 gånger, tog ett helt bad istället för ett tredjedels mm. Doktor Frankenstein fick ge sig, experimentet misslyckades.biggrin.gif En annan saga i samma bok är Karl-Bertil Jonssons julafton.
*Stintan*
rotfl.gif älskar Tage Danielsson.
Eva-Helene
Inte medelsvensson jag heller biggrin.gif Men jäddrans vad bra inkomst man skulle ha haft då tongue.gif Såna utgifter är det enkelt att dra ner på (sälja huset coh köpa ett billigare hus bl.a.).

Men läste ni "En svensk vecka i medeltal"? Jisses...det är ju så man blir mörkrädd! Alltså - 6 mord/dråp per vecka! Blir verkligen 312 personer bragda om livet per år i vårt land? crying.gif Fy fabian...trodde jag aldrig...
Fjortispower
Verkligen ingen medelsvensson här heller.
Ingela i Segersberg
Jag är inte heller nån Medelsvensson. Långt ifrån!!!
Gossen Ruda
Ett medelvärde är bara ett stastiskt uträknat genomsnitt som ofta saknar verklighetsförankring. Jämför gärna tanken på ena foten i en hink med isvatten och den andra i kokhett vatten. I genomsnitt är det då ganska behagligt.
Lokan
Så är det ju så klart!
Här stämmer bara hus och internet....
Margith
Det vet ni väl att det finns 3 sorters lögn:
Lögn, förbannad lögn och statistik (vem som myntat uttrycket kommer jag inte ihåg)

Hos oss stämmer bara att vi bor i villa och mannen har större kagge än jag laugh.gif
*Stintan*
CITAT (Margith @ 19-01-2012, 15:54) *
Det vet ni väl att det finns 3 sorters lögn:
Lögn, förbannad lögn och statistik (vem som myntat uttrycket kommer jag inte ihåg)

Hos oss stämmer bara att vi bor i villa och mannen har större kagge än jag laugh.gif

giggle.gif jag har inte ens en man att jämföra kaggen med,
Huggorm
Jag lever ett aspergerliv vilket är väldigt långt från ett svenssonliv...
jaj-51
Gillade tiden då tre V var medelsvensson.
Saknar voven men har internät istället.

Så livets mål är väl Villa Volvo och Internät som gäller nu?
Motti
Vi är heller inga Svenssons och har aldrig varit !vi äter nästan aldrig godis och magen får väl jag stå för för gubben min är lika smal nu som när vi träffades ,volvo körde vi för men inte nu mer,villa bor vi i men har ingen vovve just nu utan katt och vi lever inget inrutat liv heller direkt .Alkohol nyttjar vi också wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon