Katarina Odla.nu
19-01-2012, 09:55
Hej!
Hur många ska till Rum&Trädgård-mässan i Kista 8-11 mars?
Odla.nu ska ha en monter på mässan och jag har en kul idé om vad vi skulle kunna hitta på här i forumet och på mässan. För att det ska funka behöver vi vara några stycken så först vill jag kolla om ni ska dit någon av dagarna.
Svara gärna!
Katarina på redaktionen
Garden bliss
19-01-2012, 13:38
Nu blir jag nyfiken. Vad är det för kul ni ska hitta på? Jag ska iofs sannolikt inte dit, det är för långt, men nyfiken blev jag likväl ...
Visst ska jag dit!!! Bor ju inte så långt ifrån, tar väl en kvart med bil eller så.
Monica M zon 4
20-01-2012, 06:28
Jag åker inte dit. Jag tänkte däremot besöka Lisebergsmässan i början av maj! Den mässan tycker jag är mysigare.
georgin
20-01-2012, 16:45
Jag ska dit! När jag blev vinnare av mässbiljetterna från
Slottsträdgårdsmästaren jag längtar jätte mycket efter mässan
Lady Hamilton
20-01-2012, 18:14
Vad trist att ni inte valde att åkat till Älvsjö istället Vi brukar vara väldigt många som träffas där varje år. Och när man bär eran tröja där, kommer ofta folk fram och frågar var Odla.nu har sin monter Så ni är efterlängtade
Irene_L
21-01-2012, 13:40
CITAT (Lady Hamilton @ 20-01-2012, 18:14)

Vad trist att ni inte valde att åkat till Älvsjö istället Vi brukar vara väldigt många som träffas där varje år. Och när man bär eran tröja där, kommer ofta folk fram och frågar var Odla.nu har sin monter Så ni är efterlängtade

Jag tycker också det är synd att ni inte är på Älvsjömässan!
Jag har tänkt åka dit.
ja dit ska man, har lyckats få med mig sambon också!
Katarina Odla.nu
23-01-2012, 08:19
CITAT (Irene_L @ 21-01-2012, 13:40)

Jag tycker också det är synd att ni inte är på Älvsjömässan!
Vi kommer säkert hamna på Älvsjö också så småningom. Kul att ni är många som ses där!
Men, som sagt, i år är det Rum&Trädgård som gäller. Kul att några berättat att ni ska dit.
Är det fler?
undrar Katarina
malcolm
23-01-2012, 08:28
Lite för långt för mig men jag bor bara 5 km ifrån Älvsjö.
Fast malcolm, med pendeln tar det ju inte så många minuter!
malcolm
23-01-2012, 10:40
CITAT (Peztis @ 23-01-2012, 10:36)

Fast malcolm, med pendeln tar det ju inte så många minuter!
Menade träffen i väst nu, till Älvsjö kan jag tom. promenera om det kniper. Med pendeln till Älvsjö är det bara två stationer.
Jag tänkte på Kistamässan. Tar 12 min fr centralen till Helenelund och sedan är det några minuters promenad till själva mässan.
Jag har varit där de senaste två åren och även om det är en liten mässa så är det rätt trevligt ändå, man klarar av den på ett par timmar.
malcolm
23-01-2012, 11:40
Härifrån tar det 16 minuter till centralen, går fortare med pendeln än med bil till Kista.
malcolm
23-01-2012, 12:12
Undrar vilken av dagarna det blir i Kista., den 9:e är jag bokad på annat hela dagen.
Katarina Odla.nu
26-01-2012, 08:40
Hej!
Tack för alla svar hittills. Kul att ni är några som ska till Rum&Trädgård! Jag avvaktar någon vecka och ser om vi får fram fler som ska dit innan jag skriver om vad vi kan hitta på när vi är där.
Berätta gärna i denna tråden om ni ska till Nordiska trädgårdar också - även om Odla inte har monter där i år så är det kul att veta!
Hälsar Katarina
ingaröbo
30-01-2012, 13:11
Jag funderar på att åka dit och hoppas så klart att jag ska vinna inträdesbiljetter
Jag har tänkt att åka dit. Kommer ihåg att det var stora reklamaffischer för odla på den förra mässan men minns inte att jag hittade er i någon monter?
Katarina Odla.nu
31-01-2012, 14:57
CITAT (Rihane @ 30-01-2012, 13:54)

Jag har tänkt att åka dit. Kommer ihåg att det var stora reklamaffischer för odla på den förra mässan men minns inte att jag hittade er i någon monter?
Det stämmer att vi inte hade någon monter förra året. Men i år finns vi på plats alla dagar. Det ska bli så kul att träffa så många odlamedlemmar och -läsare som möjligt!
/Katarina
blomkronan
01-02-2012, 23:12
Jag kommer gå... jag går alltid på båda mässorna (Kista och Älvsjö)
Vad ska vi hitta på?? Jag har inte bestämt mig för om det blir lördag eller söndag än...
Jag såg din föreläsning förra året
Lena i uppsala
02-02-2012, 04:30
Jag kommer nog att åka dit,min son bor nära,och han brukar följa med.
Kerstin L
02-02-2012, 23:50
Jag går troligen på båda!
stjärnflickan
07-02-2012, 19:46
Jag brukar gå på båda, även om Kista har mindre att erbjuda, men den är först! Man är ju så nyfiken på det senaste!
Katarina Odla.nu
16-02-2012, 08:51
Hej igen!
Min tanke var att om det var riktigt många från forumet som skulle dit så kunde vi ha en kul tävling för er på plats. Men nu blev det inte sådär jättemånga, så vi får skjuta på den idén till en annan mässa.
Men alla ni som ska till mässan vill jag så gärna säga Hej! till. Kom till vår monter och presentera dig som forummedlem så väntar en present. Där kan ni också delta i en tävling som gäller för alla på mässan.
Alla ni som inte ska dit - det kommer fler mässor, så jag hoppas vi kan ses och hitta på något kul då i stället.
Varma hälsningar
Katarina på redaktionen.
Lady Hamilton
16-02-2012, 16:21
Men du Katarina? kan inte DU komma och hälsa på oss i Älvsjö Lö 14 april kl 14? vi brukar vara många som träffas då
Katarina, jag tror nog att det kommer att vara många Odlaiter som kommer! Alla har inte bestämt sig ännu dock.
Kista-mässan har ju inte samma lockelse som Älvsjö-mässan då den är för liten. Men jag tycker att den är väl vär ett besök just för att den är mindre och mer överskådlig. Det är ju så himla trist när man besökt Älvsjö-mässan och spenderat många timmar och sedan får höra om allt man missat.
Snälla! Ha en tävlig för oss som kommer dit! Älskar tävlingar!
blomkronan
01-03-2012, 09:10
CITAT (Lady Hamilton @ 16-02-2012, 16:21)

Men du Katarina? kan inte DU komma och hälsa på oss i Älvsjö Lö 14 april kl 14? vi brukar vara många som träffas då
Håller med Ladyn... kom med på fikat på lördagen. Vi brukar träffas vid Impectas monter... och sen bestämma vilket café vi ska till (dom flyttar ju runt caféna varje år!)
Katarina Odla.nu
01-03-2012, 16:12
Oh, så roligt det hade varit! Men jag och Sylvia Svensson delar upp oss, vi hinner inte med alla mässor båda två, och i år tar Sylvia Nordiska Trädgårdar. Jag ska absolut tipsa henne om att ni träffas där. Nästa år tänker jag INTE missa Älvsjö!
Tack för tipset och ha det riktigt bra på mässan. Berätta gärna i forumet om det var något extra trevligt i år.
/Katarina
skogstroll
07-03-2012, 07:44
Jag tror jag ska kolla in Rum & Trädgård fredag eller lördag och om jag orkar så ska jag till Älvsjö också
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.