Full version: Skräp-PM
Huggorm
Många har fått PM från användaren "babywithlov". Detta är scam, så svara inte. Vad han eller hon är ute efter vet jag inte, men det lär handla om pengar till slut.

http://forum.odla.nu/index.php?showuser=75388
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 19-01-2012, 16:26) *
Många har fått PM från användaren "babywithlov". Detta är scam, så svara inte. Vad han eller hon är ute efter vet jag inte, men det lär handla om pengar till slut.

Samma här, skickas nog till alla män. "Efter att ha läst igenom din profil..." Där står inte så mycket. biggrin.gif
skånepåg
Inte till mej ohmy.gif
Känner mej utlämnad =(
jaj-51
CITAT (Huggorm @ 19-01-2012, 16:26) *

Luktar det lit väl mycket när jag läste mejlet.
Gissar också att hon vil ha pengar i slutändan.

Bara hoppas ingen blir blåst.
Jan af Lisö
"Nigeriabrev" kallas det, men dessa är troligen "kärleksbrev" från Ryssland. De brukar fråga efter pengar till att "köpa flygbiljetter till Sverige".
Huggorm
CITAT (Jan af Lisö @ 19-01-2012, 16:40) *
"Nigeriabrev" kallas det, men dessa är troligen "kärleksbrev" från Ryssland. De brukar fråga efter pengar till att "köpa flygbiljetter till Sverige".

Googlar man så har mailen anknytning till Senegal, så nigeriabrev ligger faktiskt närmare till hands även om upplägget är ett helt annat
Gossen Ruda
Det kan ju vara ett fiskande efter mailadresser också eftersom "hon" vill ha svar via mail. Skall vi meddela admin för avstängning?
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 19-01-2012, 16:57) *
Det kan ju vara ett fiskande efter mailadresser också eftersom "hon" vill ha svar via mail. Skall vi meddela admin för avstängning?

Ja, vår lokalvårdare Aqvakul har väll inte mandat för att fixa detta. Ta kontakten du som har god kontakt med admin smile.gif
gnon49
Raderade PM:et fort som satan. Det skrek spam lång väg.
Wilmer
Hahaha, Wilmer är avslöjad som kvinna giggle.gif jag har inget fått, så något har de nog kollat på. Pågen, det var ju tråkigt för dig flirting.gif de kanske vet något du inte vet naughty.gif
Gossen Ruda
Mail skickat till Göran.
Alba
Men grabbar hur bemöter ni kontaktsökare. dunno.gif
Göran Carlsson, Odla.nu
Jag har också fått. Lite dumt att skicka till admin kan man tycka. Men det lät ju trevligt. Jag har plockat bort användaren nu.
Gossen Ruda
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 19-01-2012, 18:26) *
Jag har också fått. Lite dumt att skicka till admin kan man tycka. Men det lät ju trevligt. Jag har plockat bort användaren nu.

Det var väl om något korkat. biggrin.gif Tack för städningen.
gnon49
CITAT (Alba @ 19-01-2012, 18:19) *
Men grabbar hur bemöter ni kontaktsökare. dunno.gif

Sökte nog kontakt med det man har längre ner. Plånboken. naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon