ingaröbo
Finns det någon här som har foton på Jamaican Hot Chokolate och Patricia samt info om scoville och storlek på växt och frukt. Även foto på Habanero Yellow Bumpy saknas, kanske finns det någon bra länk? Har letat men inte hittat.
Mina chilifrön har börjat gro nu, återkommer med mer info inom kort.

Det här inlägget var tänkt att hamna under chilitråden men hamnade fel whistling.gif

CITAT (ingaröbo @ 19-01-2012, 17:08) *
Finns det någon här som har foton på Jamaican Hot Chokolate och Patricia samt info om scoville och storlek på växt och frukt. Även foto på Habanero Yellow Bumpy saknas, kanske finns det någon bra länk? Har letat men inte hittat.
AromaJohanna
CITAT (ingaröbo @ 19-01-2012, 17:11) *

Det här inlägget var tänkt att hamna under chilitråden men hamnade fel whistling.gif

Jag köpte Jamaican hot chocolate på E-bay, kolla om du kan låna bild därifrån.
Yellow bumpy finns i Örtagårdens sortiment.
Pata
CITAT (ingaröbo @ 19-01-2012, 17:11) *

Kolla min blog, där hittar du länkar till the chileman och Mats databas. Där hittar du det mesta. Det är tex Mats fru som heter Patricia. Den sorten är mycket mild. Även jag har ett flertal foton på tex yellow bumpy. Superbra sort med underbar smak och vackra gula frukter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon