Garden bliss
20-01-2012, 11:54
Har följt diskussionerna både här och på Allt om trädgård om det senaste svenska trädgårdsprogrammet, och på den sistnämnda sidan så stötte jag på ett tips om programmet How to be a gardener. Har nu sett ett par program och kan verkligen rekommendera dem. Medryckande, färgglada och faktaspäckade! T.ex. det här programmet har gett mig många nya idéer till sommaren!
http://www.youtube.com/watch?v=-bnY1Xo25WE
Zzzleepy
20-01-2012, 13:49
Känns som att jag just nu hittade en lite skatt...
Tack
Chrille
Garden bliss
20-01-2012, 13:53
Ja, jag tycker det är helt galet bra. Jobbar och kollar samtidigt idag ... =)
malcolm
20-01-2012, 13:58
Häftigt, inte visste jag att man kunde hitta hela program på you tube. Skall se hela vid tillfälle men jag måste nog ha lexikon tillgängligt för jag är dålig på vad växterna heter på engelska.
Katarina Odla.nu
20-01-2012, 15:02
Underbart! Redan inledningen var ju suverän och gjorde att jag bara ville se mer!
Tusen tack!
/Katarina
merlin68
20-01-2012, 16:17
Oh så glad jag blir över länken!!! Tack Katarina
Tack för tipset! Ingen aning om att sådant godis fanns på youtube!!
Helen i Piteå Zon 5
20-01-2012, 20:06
Men vilket bra trädgårdsprogram, Tack för det!
kerstinbern
21-01-2012, 06:59
CITAT (malcolm @ 20-01-2012, 14:58)

Häftigt, inte visste jag att man kunde hitta hela program på you tube. Skall se hela vid tillfälle men jag måste nog ha lexikon tillgängligt för jag är dålig på vad växterna heter på engelska.

Det är förmodligen illegalt uppladdat (det är inte BBC som laddat upp det).
skånepåg
21-01-2012, 10:56
De har även hela filmer på Youtube, fast inte de bästa precis men kan tipsa om denna dokumentären om vad vi gör med vår planet =/
http://www.youtube.com/movie?v=jqxENMKaeCU&feature=mv_sr
Krolliljan
05-02-2012, 12:55
CITAT (Garden bliss @ 20-01-2012, 11:54)

Har följt diskussionerna både här och på Allt om trädgård om det senaste svenska trädgårdsprogrammet, och på den sistnämnda sidan så stötte jag på ett tips om programmet How to be a gardener. Har nu sett ett par program och kan verkligen rekommendera dem. Medryckande, färgglada och faktaspäckade! T.ex. det här programmet har gett mig många nya idéer till sommaren!
http://www.youtube.com/watch?v=-bnY1Xo25WE

för den.
Nu ska jag titta vidare.
Har sett några avsnitt,bra program.Jag tror det gick på BBCprime för några år sedan jag följde programmen då.Fast det tål att ser om igen.Nu får jag titta när jag vill,har lag upp det som spellista.
Garden bliss
07-02-2012, 16:05
De här programmen diskuteras på Allt om trädgårds forum också och där finns det en tråd med flera länkar till spellistor. Genom att klicka på dem så spelas en säsongs alla avsnitt upp i rad. Bra tips! =)
Jag gjorde spellistor med både första och andra säsongen, klippen är på 10 minuter så det blir ett väldigt letande annars. Klicka på play, nu kan man luta sig tillbaka, och njuta i 2x4 timmar.
Länkar till spellistorna ligger längst ner i
bloggen här.
Men så kul:-), hade ingen aning.... Tusen tack för bra tips:-)!
stennie
26-02-2012, 20:34
Tack för ett jättebra tips!
maramara
27-02-2012, 01:17
Underbart, tack för tipset.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.