Full version: E-handel
Alba
Jag har en fråga ang. e-handel och "Verified by Visa" som finns hos SEB - säkert hos andra banker också.
Förutsätter det att säljaren använder det för att jag ska kunna använda det ?

Frågar en som får stora skälvan då det gäller att lämna ut visakortnumret.
*Stintan*
Framgår det inte vilka kort säljaren tar emot betalning ifrån?
gnon49
Det står välpå hemsidan hur betalningsalternativen är. Har för mig att skall stå http(tror jag) i länken för att garantera säker betalning.
Alba
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 14:18) *
Framgår det inte vilka kort säljaren tar emot betalning ifrån?

Det står bara betalning med Visa, Master card mm.

CITAT (gnon49 @ 21-01-2012, 14:35) *
Det står välpå hemsidan hur betalningsalternativen är. Har för mig att skall stå http(tror jag) i länken för att garantera säker betalning.

Https tror jag det ska stå.

Jag ser ingen info. Jag måste nog göra hela betalningen nästan klar innan jag ser det.

Jag tänkte att någon här kanske har använt det och vet mer.
skånepåg
Gör färdigt beställningen sen ser du valen, du behöver ju inte acceptera den förrän efter det ^^
Alba
CITAT (skånepåg @ 21-01-2012, 15:11) *
Gör färdigt beställningen sen ser du valen, du behöver ju inte acceptera den förrän efter det ^^

OK tack för ditt svar. Då ska jag kolla vidare.
Anma
Handelsbanken har ju också möjligheten att stänga och öppna kortet för internet köp och uttag utomlands. Jag har mitt kort alltid stängd för sånt, öppnar bara upp när jag behöver den funktionen. Det gör man via internetbanken.
Anki på Öland
CITAT (Anma @ 22-01-2012, 18:50) *
Handelsbanken har ju också möjligheten att stänga och öppna kortet för internet köp och uttag utomlands. Jag har mitt kort alltid stängd för sånt, öppnar bara upp när jag behöver den funktionen. Det gör man via internetbanken.

Om man kommer ihåg det.... annars ägnar man en bra stund åt att svära över att det inte funkar att betala över nätet..... måste vara något fel..... ranting.gif
Azur
Swedbank har ett system som kallas e-kort, som innebär att får engångs-kortnummer att använda på nätet. Varje kortnummer kan bara användas till ett köp.

(Önskar f.ö. att jag använt det när jag köpte bildelar igår. Jag har handlat mycket på nätet utan problem, men det här köpet fick jag så dåliga vibbar av att så snart pengarna förts över kommer jag att spärra mitt kort och begära nytt.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon