Full version: ntlihen eget vxthus!
Kicki J
Jippi,jippi,jippi!!!!!!! biggrin.gif Jag r s lycklig! Har drmt om ett vxthus lnge, kikat i broschyrer och ruskat p spargrisen men den har varit ack s tom. Tittat p beg annonser men allt verkar ju ligga i Skne. Men s dk bara den hr upp, alldeles i nrheten. Isolerplast som jag vill ha och 5,2 kvadrat,lagom stort fr en nybrjare med heltidsjobb, 4 ungar, hstar och en hel drs hundar.
Jag lngtar tills tjlen lttar lite s att jag kan hmta det. Kollar in sntcket dr det ska st och drar en "sn frsvinn" ramsa. (Kanske man kan smlta det med kupevrmaren!!)
Har tnkt lgga plattor som golv och ven ett varv utanfr. Ni som lgger sten, vad fr sten anvnder ni?

Hlsningar frn en mycket lycklig Kristina
ThomasJ
Stort Grattis! smile.gif

Tyvrr s har sn en frmga att komma tillbaka.. sad.gif Men frska duger.. wink.gif

Du kan anvnda vilken sort du vill, om du har plattor hemma kan du anvnda dem. Annars r det riktigt snyggt med sk. marktegel eller likn.

//T
MRLINDELL
Det finns enkla sm plattor i terracotta (rdfrgade allts) fr 200 sek kvm hos byggfretagen som ser bra ut. Man kan sedan lgga gr runt om ute, det blir snyggt, jag knner en som gjort det tongue.gif
Skall man handla lite fr man kra hem det sjlv annars kostar frakten lika mycket som plattorna.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon