Peztis
Sg att Plantagen har ett bevattningsanlggning fr vxthus.
Ngon som har detta och tycker att det r bra?
Har presentkort som jag br utnyttja innan det r fr sent och i vxthuset r det ju bra med lite automatik, tnkte jag.

Ngon som kan informera mig lite mer om produkten?
jaj-51
Hej.
Jag har provat tv bevattningssystem men inte njd med ngot.

Svra att stlla in.
Frdelningen behver ndras ofta, beroende p sol och hur mycket det vxer.
Ingen behovsstyrning funkade s jag blev nj.

Lite oroligt att ha vattnet med tryck p de enkla plastdelarna, om ngot havererar blir det versvmning och en vattenrkning ...

Blev ofta att g med vattenkannan ocks ...
Bock
CITAT (Peztis @ 23-01-2012, 12:09) *
Sg att Plantagen har ett bevattningsanlggning fr vxthus.
Ngon som har detta och tycker att det r bra?
Har presentkort som jag br utnyttja innan det r fr sent och i vxthuset r det ju bra med lite automatik, tnkte jag.

Ngon som kan informera mig lite mer om produkten?

Jag r inne p att skaffa ngot snt hr http://www.willabgarden.se/fullpost.asp?Av...0667&page=1

men p sndag ska jag p handboll s d kanske man hinner springa in p plantagen och kolla lite nrmare p din ide och se om det kan vara ntt?? terkommer....
KRT
Jag bestllde ett sdant hr http://www.willabgarden.se/fullpost.asp?Av...0666&page=2
nr jag nd hade rabattcheckar p Willab, men rknar inte med att det ska rcka till allt i vxthuset s jag behver nog komplettera med ngot...
Bock
CITAT (KRT @ 16-03-2012, 17:08) *
Jag bestllde ett sdant hr http://www.willabgarden.se/fullpost.asp?Av...0666&page=2
nr jag nd hade rabattcheckar p Willab, men rknar inte med att det ska rcka till allt i vxthuset s jag behver nog komplettera med ngot...

Detta r ett bra alternativ... men man mste ju ut och fylla p om det mycket varmt...men t andra sidan s vill man ju kolla till sina sm vnner yes.gif
KRT
Jag knner spontant att jag inte vill lmna slangen liggande p med full tryck och inte ha 100% koll p den......

Men jag misstnker att man kan ta det "passiva" systemet frn Willab och ansluta slangarna till en strre reservoas, d borde det rcka lngre.
catski
Jag anvnder Gardena och r mkt njd.Inte s billigt men man sparar mycket tid.Mitt vxthus r p 28kvm, s det r mycket man behver kpa till efter s kallat "startpaketet".
AnkiB
Jag kpte en sn bevattningsanlggning frn Skanska byggvaror i samband med att jag kpte vxthuset. Jag tycker inte att den r bra, anvnder den mer som gdningsanlggning n fr bevattning. Fyller upp den en gng per dag och lter gdningsvattnet droppa ut till mina krukor. Sjlva bevattningen sker med vattenkanna.
Bock
CITAT (catski @ 17-03-2012, 11:31) *
Jag anvnder Gardena och r mkt njd.Inte s billigt men man sparar mycket tid.Mitt vxthus r p 28kvm, s det r mycket man behver kpa till efter s kallat "startpaketet".

Har du lite bilder p hur det ser ut...
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon