CITAT (Kryddan03 @ 23-01-2012, 22:10)

Det här hittade jag på Klarnas hemsida:
"Ditt OCR-nummer är detsamma som ditt fakturanummer. Du finner det längst ner till vänster på inbetalningsavin."
och under vanliga frågor:
"Jag har inte fått min faktura/jag saknar mitt OCR-nummer.
Hör av dig så hjälper vi dig. Du når oss på 08-120 120 10."
"Vilket bankgironummer ska jag betala till?
Betala till bankgiro: 221-1555
Betalningsmottagare: Klarna/Nordea Finans AB"
Vet inte om det hjälper dig? Här är adressen till Klarnas hemsida också om du inte redan har den:
https://klarna.com/sv/privatHoppas att det löser sig!
Tack för hjälpen!
Jag ringde telefonnumret som du angett och fick mitt 18 siffror långa OCR-nummer så nu är fakturan betald.
Men så jäkla sur jag blir när det ska krångla så här. Jag har hållit på i flera timmar med att först betala fakturan, sen maila Impecta, där jag inte fick något svar och till sist nu ringa.
Tjejen som svarade hos Klarna... tyckte det var konstigt att OCR-numret inte stod med.
Nu har jag "gjort mig oskyldig" i alla fall.
Pius
CITAT (Gossen Ruda @ 23-01-2012, 22:00)

Ofta är det så att vissa postgironumer är spärrat för allt utom OCR-nummer. Om man går in på företagets hemsida kanske man kan hitta något annat postgironummer utan den spärren.
Det måste vara så det är hos Klarna..., men innan jag förstod det. Oj vad jag kämpade och trodde jag gjorde fel.
Pius