jaj-51
Polisenmanen utreds för tjänstefel fear.gif

Metro

Inte bara krogvakter som misshandlar gäster i källaren när insynen är obefintlig.
Red Top
Hela intervjun fanns i Läkartidningen för ett tag sen.

Åklagaren har tydligen nu bestämt sig för att väcka åtal. Med all rätt, om det som framkommer i intervjun är hur det gick till. Sådant trodde jag bara de sysslade med på Guantánamo.
Bengalow
Tortyr? Då vet inte tidningar vad tortyr innebär. Normalt sett är lampor alltid tända i cellerna, för att bevakningspersonalen skall kunna kolla de intagna/häktade. Kanske hon saknade frukostpersonalen, som med kärlek serverade henne kaffe på sängen...Någon jäkla måtta får det väl vara på kraven, även i häktet!
jaj-51
CITAT (Bengalow @ 25-01-2012, 21:27) *
Tortyr? Då vet inte tidningar vad tortyr innebär. Normalt sett är lampor alltid tända i cellerna, för att bevakningspersonalen skall kunna kolla de intagna/häktade. Kanske hon saknade frukostpersonalen, som med kärlek serverade henne kaffe på sängen...Någon jäkla måtta får det väl vara på kraven, även i häktet!

Noterat dig och din åsikt om oskyldigt häcktade. thumbdown.gif
Motti
Sitter man häktad så gör man ju det av en orsak och som sakt de kollar internerna hela tiden för ingen vill ju bli anklagad för att ha brustit i sin roll som fångvaktare och inte ha set om de häktade försöker skada sig själva därav ljuset på häkterna.Kan väl knappast kallas tortyr för som föregående skrivare skrev då vet de inte vad tortyr är.Är man häktad så ska man väl inte bo på hotell ?
herkules
jag tror faktiskt att de har behandlat den här kvinnliga läkaren illa, dömde henne redan på häktet och innan rättegång, för jävligt!
*Stintan*
Det skedde ju på en polisstation och hon var inte ens häktad. Det var inte på häktet hon blev illa behandlad!

Att lägga in länkar är tydligen helt meningslöst här på forumet eftersom folk inte läser vad det handlar om innan dom skriver inlägg. Godag yxskaft!
herkules
arrest eller häkte, man tänker nog bara på att ngn är inlåst i en cell.
jaj-51
CITAT (Motti @ 25-01-2012, 23:00) *
Sitter man häktad så gör man ju det av en orsak och som sakt de kollar internerna hela tiden för ingen vill ju bli anklagad för att ha brustit i sin roll som fångvaktare och inte ha set om de häktade försöker skada sig själva därav ljuset på häkterna.Kan väl knappast kallas tortyr för som föregående skrivare skrev då vet de inte vad tortyr är.Är man häktad så ska man väl inte bo på hotell ?

Tycker du det är rätt att den som är häktad skall tvingas att ställa sig upp varje halvtimme?

En av tortrmetoderna är att hålla offret vaken och förhindra sömn!

Men vist ser vi olika på mäniskor och tortyr.
*Stintan*
CITAT (herkules @ 25-01-2012, 23:08) *
arrest eller häkte, man tänker nog bara på att ngn är inlåst i en cell.

Kan så vara... men Motti och Bengalow har garanterat inte läst i länken och jag tycker att rätt ska vara rätt.
jaj-51
CITAT (*Stintan* @ 25-01-2012, 23:05) *
Det skedde ju på en polisstation och hon var inte ens häktad. Det var inte på häktet hon blev illa behandlad!

Att lägga in länkar är tydligen helt meningslöst här på forumet eftersom folk inte läser vad det handlar om innan dom skriver inlägg. Godag yxskaft!

Hoppas att det är som du skriver, käns för jä...t om det inte är så

Ok ibland blir det fel ock lite förhastat, kanske?
*Stintan*
CITAT (jaj-51 @ 25-01-2012, 23:15) *
Hoppas att det är som du skriver, käns för jä...t om det inte är så

Ok ibland blir det fel ock lite förhastat, kanske?

Det framgår ju klart i länken där hon säger det själv.
Motti
Jag själv vaknar en så där två till fem gånger varje natt !ska jag anklaga någon för tortyr då ?
gnon49
Finns väl rutiner som skall följas annars begår man ju tjänstefel. Är man frihetsberövad får man inte utsättas för godtycke. Men det finns alltid rötägg tyvärr.
Piccante
CITAT (Motti @ 25-01-2012, 23:31) *
Jag själv vaknar en så där två till fem gånger varje natt !ska jag anklaga någon för tortyr då ?

Snälla, klicka på länken, läs! Innan du yttrar dig.
Motti
Jag har läst länken !sitter man i häktet då gör man det av en anledning,har man rent mjöl i påsen så hamnar man aldrig där!har själv aldrig ens varit i närheten av ett häkte .Arr ljuste tänds och släks är ju av hänsyn till de intagna för de ska kunna se så de inte gör sig illa !Fan ta den som dör i ett häkte och dom som är annställda där,klart de måste kunna ha koll !
herkules
vaddå rent mjöl i påsen? läkaren var oskyldig och blev frikänd. jisses motti, hur tänker du när du läser (om du läser) och sedan svarar?
Piccante
I en rättsstat är man oskyldig tills motsatsen har bevistas, och denna läkare blev frikänd! Inte ska arrestvakter utgöra någon folkdomstol och trakassera arresterade.
malcolm
Blev fel, raderat.
Jan Lindgren
CITAT (Motti @ 26-01-2012, 00:00) *
Jag har läst länken !sitter man i häktet då gör man det av en anledning,har man rent mjöl i påsen så hamnar man aldrig där!har själv aldrig ens varit i närheten av ett häkte .Arr ljuste tänds och släks är ju av hänsyn till de intagna för de ska kunna se så de inte gör sig illa !Fan ta den som dör i ett häkte och dom som är annställda där,klart de måste kunna ha koll !

Hej!
Har du läst läkartidningen? Hela historien om läkaren är en stor skandal. Det fanns ingen som helst anledning att häkta henne. Förhören sköttes av inkompetenta förhörsledare. Åklagaren saknade helt kunskaper. RMV skötte inte sin uppgift. Hade inte läkaren varit en erfaren forskare som själv tog fram vetenskapliga undersökningar så hade hon kanske blivit fälld. I Sverige är åklagaren skyldig att även ta fram uppgifter som gynnar den åklagade. Hur ska en vanlig människa ha en chans i svenskt rättsväsende när det hela fungerar så illa.
MVH
Jan Lindgren
Cacki
CITAT (Jan Lindgren @ 26-01-2012, 18:16) *
Hej!
Har du läst läkartidningen? Hela historien om läkaren är en stor skandal. Det fanns ingen som helst anledning att häkta henne. Förhören sköttes av inkompetenta förhörsledare. Åklagaren saknade helt kunskaper. RMV skötte inte sin uppgift. Hade inte läkaren varit en erfaren forskare som själv tog fram vetenskapliga undersökningar så hade hon kanske blivit fälld. I Sverige är åklagaren skyldig att även ta fram uppgifter som gynnar den åklagade. Hur ska en vanlig människa ha en chans i svenskt rättsväsende när det hela fungerar så illa.
MVH
Jan Lindgren

I den här frågan håller jag definitivt med dej.

I frågan om tortyr eller ej så måste jag bara få inflika mot Mottis argument med jämförelsen om att hon själv kan vakna uppemot 5 ggr/natt.
För det första så skulle det innebära att hon inte sover mer än 3 timmar allt som allt om hon vaknar med 30 min mellanrum.
Dessutom är det en himmelsvid skillnad på att vakna av sej själv mot att vakna upp på det här sättet som historien förtäljer eftersom man befinner sej i olika sömnfaser helt enkelt.
Förutom detta så är det inte svårt att föreställa sej, att under den pressade situation som hon befann sej, så är det mycket möjligt att hon kanske hade problem med att kunna somna om mellan väckningarna.
Så tortyr - jo det tycker jag att man visst skulle kunna kalla det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon