CITAT (akbk @ 27-01-2012, 15:41)

jag tycker det här är lite krångligt...jag blandar ihop
jag har anmält att jag ska få in Busfrö info. (det kallas PM?) i in korgen..

.jag ska få mail om att det kommit PM(?)..

, smart, eller hur, så att jag vet, typ.
ingenting händer.... sen kommer det PM om andra trådar och andra listor...

som &så verkar intressanta...

och som jag tror är Busfrön, men icke. Det är något annat.
men det är nog bara jag...
varför kommer alltid det senaste svaret längst ner?... värden är upp och ner

fattar ingenting...
Nåja jag har fått en lista och jag ska FÖRSÖKA göra rätt så att ni får något att fundera på och klura ut.
Jag har verkligen ingen aning om vad ni sått förut
och ser med spänning framemot det som komma skall.
Hav tröst det kommer från mig &så ... snart.
inga perenner var det, eller hur
akbk
Visst kan det bli lite rörigt med alla dessa forumtermer när man är ny. Inget är mer naturligt. Du kommer säkert snart att vänja dig och bli hemvan här på forumet hoppas jag!

Jag läste lite i gamla busfrötrådar och hittade det här inlägget (som jag har förkortat här) där jag tycker att Maggan har sammanfattat Busfröreglerna på ett bra och lättförståeligt (heter det så?) sätt.
Tidigare år har allt varit tillåtet i fröväg (och i de flesta andra fall också

) d.v.s. perenner, ettåringar, grönsaksfröer, träd, ogräs...
Det ska säkert gå bra. Fråga på bara om det är något mer som vi inte har förklarat tydligt nog.
CITAT (Maggan H @ 24-09-2009, 17:06)

... För ev nytillkomna; vi skickar ca 5-10 frö av samma sort till alla som är med i leken. Bifoga såråd och skriv ditt alias på påsen. Givaren startar en egen tråd när det är dags att så fröna. Vi kommer att dölja frönas/växtens identitet tills alla som vill har gissat, gissning skickas via PM till frönas givare som sen talar om i sin tråd att vb har gissat rätt. (eller fel!)
...

alltså, jag ber om ursäkt Peztis. Jag såg inte förrän jag hade skrivit ovanstående att du ju hade spaltat upp spelets regler på ett alldeles utmärkt sätt
här. Jaja...