Full version: Busfrö 1212
akbk
jag tycker det här är lite krångligt...jag blandar ihop
jag har anmält att jag ska få in Busfrö info. (det kallas PM?) i in korgen.. tummenupp.gif .jag ska få mail om att det kommit PM(?).. naughty.gif , smart, eller hur, så att jag vet, typ.
ingenting händer.... sen kommer det PM om andra trådar och andra listor... sweatingbullets.gif som &så verkar intressanta... giggle.gif och som jag tror är Busfrön, men icke. Det är något annat.

men det är nog bara jag...
varför kommer alltid det senaste svaret längst ner?... värden är upp och ner slap.gif fattar ingenting...

Nåja jag har fått en lista och jag ska FÖRSÖKA göra rätt så att ni får något att fundera på och klura ut.
Jag har verkligen ingen aning om vad ni sått förut
och ser med spänning framemot det som komma skall.
Hav tröst det kommer från mig &så ... snart. blomma.gif
inga perenner var det, eller hur

akbk
Margith
CITAT (akbk @ 27-01-2012, 15:41) *

akbk

Jag svarar bara på sista meningen, jag känner mig lite skyldig till det missförståndet.
Jag har skrivit i nåt inlägg "inga perenner till Anki, hon vet direkt vad det är"
Men du måste ju skicka samma fröer till alla i listan, så den ekvationen är lite svår att lösa a0a.gif

Självklart kan du skicka perenn-fröer som busfrö tummenupp.gif
Jag är bara avundsjuk och djupt imponerad av Anki blush.gif

Resten av ditt inlägg väljer jag att inte kommentera. Ska jag vara alldeles ärlig förstår jag inte vad du menar.
Peztis
Tror det blev lite rörigt här... Med risk för att skriva sådant som du redan vet, ber om ursäkt i så fall!

PM är när man skickar ett meddelande till din brevlåda. Du ser om du har några PM uppe till höger. PM kan endast du läsa och svarar du så skickar du endast till den som har skickat dig PM:et. Brevväxling, helt enkelt.
Trådar kallas det ju för när vi skriver här i forumet, det som alla kan läsa och kommentera.

Ang Busfröerna så har PM skickats till alla deltagarna med adresserna. Kolla att du har fått ett PM ifrån mig, hör annars av dig.

Och som Margith skrev, visst får du skicka perenner! Det är bara det att Anki är so fruktansvärt och oerhört duktig på att se och veta vad det är så det har blivit lite som en sport att göra det svårt för henne. Hon erkänner själv att hon har svårare med ettåringar. Men visst får du skicka perenner om du vill, själv jag gillar dem bättre än ettåringar!
Om du vill veta lite vad som har skickats de senaste två åren så kan du kolla här för förra året och här för 2010.

Och att det är krångligt att hålla reda på alla listor och kedjor är inget att be om ursäkt för! Jag blandade ihop grönsakerna och blommorna så sent som igår, fråga Margith! giggle.gif

Och Margith, jag har lagt till adressen du bad mig om! biggrin.gif
Margith
CITAT (Peztis @ 27-01-2012, 17:08) *
Och Margith, jag har lagt till adressen du bad mig om! biggrin.gif

Tack!
Då vågar jag skicka ett PM och berätta att hon är med i listan kompiskram.gif
Rosmarin
CITAT (akbk @ 27-01-2012, 15:41) *
jag tycker det här är lite krångligt...jag blandar ihop
jag har anmält att jag ska få in Busfrö info. (det kallas PM?) i in korgen.. tummenupp.gif .jag ska få mail om att det kommit PM(?).. naughty.gif , smart, eller hur, så att jag vet, typ.
ingenting händer.... sen kommer det PM om andra trådar och andra listor... sweatingbullets.gif som &så verkar intressanta... giggle.gif och som jag tror är Busfrön, men icke. Det är något annat.

men det är nog bara jag...
varför kommer alltid det senaste svaret längst ner?... värden är upp och ner slap.gif fattar ingenting...

Nåja jag har fått en lista och jag ska FÖRSÖKA göra rätt så att ni får något att fundera på och klura ut.
Jag har verkligen ingen aning om vad ni sått förut
och ser med spänning framemot det som komma skall.
Hav tröst det kommer från mig &så ... snart. blomma.gif

akbk

Visst kan det bli lite rörigt med alla dessa forumtermer när man är ny. Inget är mer naturligt. Du kommer säkert snart att vänja dig och bli hemvan här på forumet hoppas jag!
Jag läste lite i gamla busfrötrådar och hittade det här inlägget (som jag har förkortat här) där jag tycker att Maggan har sammanfattat Busfröreglerna på ett bra och lättförståeligt (heter det så?) sätt.

Tidigare år har allt varit tillåtet i fröväg (och i de flesta andra fall också naughty.gif ) d.v.s. perenner, ettåringar, grönsaksfröer, träd, ogräs...

Det ska säkert gå bra. Fråga på bara om det är något mer som vi inte har förklarat tydligt nog. smile.gif
CITAT (Maggan H @ 24-09-2009, 17:06) *
...

För ev nytillkomna; vi skickar ca 5-10 frö av samma sort till alla som är med i leken. Bifoga såråd och skriv ditt alias på påsen. Givaren startar en egen tråd när det är dags att så fröna. Vi kommer att dölja frönas/växtens identitet tills alla som vill har gissat, gissning skickas via PM till frönas givare som sen talar om i sin tråd att vb har gissat rätt. (eller fel!)

...

slap.gif alltså, jag ber om ursäkt Peztis. Jag såg inte förrän jag hade skrivit ovanstående att du ju hade spaltat upp spelets regler på ett alldeles utmärkt sätt här. Jaja...
akbk
T A C K alla smiley_small_hug.gif

jag klurar och ser till att det kommer ...heheheh naughty.gif

akbk
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon