Full version: Grundholmarna
xlxl67
Skulle gärna vilja komma till Grundholmarna ngn gång i Juni.
http://www.lansstyrelsen.se/orebro/SiteCol...a_faktablad.pdf

Någon som vet om det går någon slags reguljär trafik ut dit?
Gossen Ruda
Äro du icke simkunnig? Inget problem för en ruda. biggrin.gif
Huggorm
Intressant ställe, hoppas vi får se bilder efteråt smile.gif
Blomstertanten
Barkbåt! flirting.gif

xlxl67
CITAT (Huggorm @ 27-01-2012, 19:25) *
Intressant ställe, hoppas vi får se bilder efteråt smile.gif

Ska försöka komma dit! Antingen på ryggen av en ruda eller en barkbit... biggrin.gif
Blomstertanten
CITAT (xlxl67 @ 27-01-2012, 21:25) *
Ska försöka komma dit! Antingen på ryggen av en ruda eller en barkbit... biggrin.gif

Annars har jag pejl på var det finns en rodbåt att "låna" naughty.gif , men det är nog lite väl långt att ro från Glanshammar till Grundholmarna. tongue.gif Men fullt möjligt!
Gossen Ruda
Fast det går väl en färja ut till Vinön, kan inte den göra en liten avstickare? Lite pengar kan göra underverk.
Blomstertanten
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2012, 21:56) *
Fast det går väl en färja ut till Vinön, kan inte den göra en liten avstickare? Lite pengar kan göra underverk.

Det är väl bara att kapa Vinöfärjan naughty.gif
malcolm
Kan man paddla dit tro...?
Huggorm
CITAT (malcolm @ 27-01-2012, 22:13) *
Kan man paddla dit tro...?

Det är nog bästa sättet misstänker jag, och hade jag bott i närheten hade jag gärna lånat ut min kanot. Men det är ju långt ut i obygden rolleyes.gif
Gossen Ruda
En liten gummibåt kanske? Finns både med paddlar och motor. Nema problema.
malcolm
Jag blir lite sugen att ta kanoten på biltaket i sommar och åka dit, campingutrustning finnes. Nå´n som vill hänga på i så fall?
Anders zon 1
Om du lyckas hitta någon transport så passa på att besöka Tåkenön också!
Huggorm
CITAT (Anders zon 1 @ 28-01-2012, 02:03) *

Den verkar vara värd ett enskilt besök annars, jag bestämmer redan nu att jag skall dit till våren
EKLO
Om jag var som du skulle jag höra av mig till Fältbiologerna och höra om de har någon avdelning i närheten. Sådant folk veta sådant - är min erfarenhet. Dvd några av dem har troligen varit där, och vet vad de gjorde för att slippa simma... Kanske finns andra naturföreningar i närheten också...
*Stintan*
Vinön är ju den ö som ligger närmast och som man kan ta sig till med bilfärja. Där finns några stugor man kan hyra vet jag och en hel del aktiviteter. Kanske du kan ringa och fråga nån där om man kan hyra båt eller om nån kan köra dig till öarna.

Kan upplysa om att det kan vara rejält blåsigt och det är ju ingen kort sträcka om man ska paddla på öppet vatten. Sjön är större än man tror. http://www.vinon.se/pages/farjan.php
xlxl67
...

CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2012, 21:56) *

Ska nog ringa o fråga ivf! Bra tips smile.gif

CITAT (Blomstertanten @ 27-01-2012, 22:07) *
Det är väl bara att kapa Vinöfärjan naughty.gif

Sjunker den inte då? smile.gif

CITAT (malcolm @ 27-01-2012, 23:20) *
Jag blir lite sugen att ta kanoten på biltaket i sommar och åka dit, campingutrustning finnes. Nå´n som vill hänga på i så fall?

Paddling e lite väl långt men om man kan ta sig dit så skall jag försöka. Hänga gärna på!

CITAT (Anders zon 1 @ 28-01-2012, 02:03) *

Verkar också spännande men hinner ju inte med allt man vill se...

CITAT (*Stintan* @ 28-01-2012, 11:38) *
...

CITAT (EKLO @ 28-01-2012, 09:47) *
...

Bra tips ska undersöka detta smile.gif
Huggorm
Från Hästnäs på fastlandet är det runt två kilometer ut till Valön, och sedan kan man paddla längs dess strand och vidare till Grundholmarna. Men två kilometer över öppet vatten är ganska mycket i kanot, då skall man nog välja en vindstilla dag. Man känner sig ganska liten när man guppar omkring på öppet vatten, kanot känns bäst nära stranden eller på åar och älvar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon