Full version: Achacha/achachairu
Soie
Jag visste inte riktigt var jag skulle posta detta inlägg, men jag måste bara dela med mig av denna fantastiska smakupplevelse!
Jag uppmanar er alla att smaka biggrin.gif det är min nya favoritfrukt! söt, syrlig, men samtidigt frisk i smaken!
Är det några fler här inne som har smakat?
Eller t.o.m någon som försökt sig på att odla? har hört att det ska vara riktigt svårt!

Ausrtalien har fått dispans att odla denna frukt, mer info finns här
http://www.achacha.com.au/
RB9310
Finns den att köpa i affär eller måste man till sydamerika och äta den på plats?
Soie
CITAT (RB9310 @ 27-01-2012, 21:55) *
Finns den att köpa i affär eller måste man till sydamerika och äta den på plats?

Den finns nog att köpa i välsorterade livsmedelsbutiker, Jag hittade mina på Ica maxi nacka i stockholm. Du kan alt fråga om de kan ta in den i sitt sortiment, i dagsläget är det bara Australien som exporterar vad jag vet.
Dock är det ju en relativt "ny" frukt här i Europa, men Mangostan fanns ju också i ett fåtal butiker från början, men nu hittar man dem i de flesta.
RB9310
Kanon då ska jag hålla utkik nästa gång jag passerar Ica Maxi smile.gif
Soie
CITAT (RB9310 @ 27-01-2012, 22:28) *
Kanon då ska jag hålla utkik nästa gång jag passerar Ica Maxi smile.gif

Gör så yes.gif
Soie
Ica maxi Nacka har nu köpt in flera lådor, om det finns fler nyfikna i stockholmsområdet biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon