Vinterflickan
28-01-2012, 15:35
Läste i en trädgårdstidning om ett par som sprutade sina rosor med detta på våren i förebyggande syfte mot bla svartfläcksjuka på rosor. Är det någon har erfarenhet av detta och om det fungerar?
Har hittat att det det finns på Flora Linnea & beställde precis en påse på vinst & förlust
Jo jag har testat men tröttnat, jag har en massa rosor och springa runt och spruta dom blev för slitit flera ggr på en sommar. Grannarna trodde förstås att jag giftbesprutade hela trädgården. Numera gräver jag istället bort för sjuka rosor. Men jag använder Binab till en del klematis på våren och till ett spaljeträd som krånglat och till dom är det skapligt. Blandar ut pulver med vatten och sprutar, men inte går allt sjukt bort så effektivt är det inte. Pulvret är mycket dyrt och ska man göra av med en massa så.....
Förra sommaren köpte jag även jordsäckar med Binab blandat i jorden och grävde ner runt krånglande klematis som vissnade under sommaren, enklare än att spruta, får se hur nöjd jag blir med det i år ?