merlin68
Jag letar efter att byta till mig en liiiten planta jordgubbshallon till våren:) alt om någon vet var någonstans de finns att köpa?
Garden bliss
Jag var tvungen att googla namnet, har nog aldrig hört det svenska namnet förrut. Är bären goda?
jaj-51
Jordgubbshallon

Tänkte det var korsningen jordgubbe/smulton först som är jättegoda och remoterar.

Kul att lära något om "jordgubshallon"
merlin68
De ska inte smaka så mycket med får ganska stora bär. Hoppas jag får tag på några, tycker att plantorna ser trevliga ut och eftersom de blir ganska låga "buskar" får man plats att klämma in några lite här och där i rabatterna:)
camillalarsson
CITAT (merlin68 @ 30-01-2012, 20:29) *
Jag letar efter att byta till mig en liiiten planta jordgubbshallon till våren:) alt om någon vet var någonstans de finns att köpa?

Jag har jordgubbshallon i trädgården, vet inte hur dom har klarat vintern men om dom är kvar så kan du få när det blivit lite mildare väder. Vill bara varna för att dom sprider sig väldigt bra w00t.gif. Har kanske du något kul i din trädgård?
merlin68
CITAT (camillalarsson @ 10-02-2012, 21:13) *
Jag har jordgubbshallon i trädgården, vet inte hur dom har klarat vintern men om dom är kvar så kan du få när det blivit lite mildare väder. Vill bara varna för att dom sprider sig väldigt bra w00t.gif. Har kanske du något kul i din trädgård?

Hurra tack så väldans mycket thanks.gif Jag pm:ar dig så får vi se vad du är intresserat av i byte rose.gif
camillalarsson
CITAT (merlin68 @ 11-02-2012, 18:24) *
Hurra tack så väldans mycket thanks.gif Jag pm:ar dig så får vi se vad du är intresserat av i byte rose.gif

Jepp gör du så tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon