KRT
Ska göra om framsidan, och har bestämt att ha ett japansk-inspirerat tema. Har en cypress av något slag som jag hade tänkt klippa till lite och vill också ha en rugge bambu, men jag skulle också vilja ha ett litet träd av något slag. Tycker dejapanska körsbärsträden är HELT underbara, men de blir alldeles för stora. Finns det något som liknar körsbäret, men blir max 1-2 m högt och lika brett? Det är väl egentligen blomningen jag tycker är fint på körsbärsträden, men vad det gäller bladverk har jag inga direkta preferenser. Får gärna vara rödblasigt om det finns.

Läget är väst/sydväst, sol från middad och tills den går ner. Eftersom vi kommer gräva upp framsidan måste vi fylla på med jord, så vi kan ändra jordmånen en smula, vi tänker också lägga täckduk och singel över jorden.
Robbanp
Någon japansk Lönn - Acer palmatum, dissectum m.fl. torde passa ypperligt. De finns i ett otal varianter med olika färg och form på bladen och många växer mycket långsamt och är tacksamma att hålla små.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon