Katarina Odla.nu
Hej!

I morgon kommer Att göra i trädgården - februari på sajten. Dela med dig här vad du gör eller tycker man bör göra i trädgården under februari så kommer det med i artikeln under rubriken Tips från forumet!

Skriv ditt tips och berätta gärna var i landet du bor så blir det mer personligt!

Tack på förhand!
Hälsningar Katarina

Helen i Piteå Zon 5
I februari fryser jag mest, det är kallt och snöigt men ljuset har återvänt och njuter av längre dagar yes.gif
Håller min smala stig väl uppskottad fram till växthuset och sopar ner snön från taket så det inte rasar in av tyngden. Något annat att göra i trädgården går inte eftersom den ligger under ett djupt snötäcke här uppe i Piteå biggrin.gif
Iren
I zon 3, några mil innanför Göteborg är det ganska snöfattigt. Jag har skyfflat ihop lite av den som finns för att skydda rotsystem på en del mer känsliga rosor och även träd som t ex Ginkgo och Catalpa. På Catalpan satte jag skyddsväv över ympen också. Såg på väderprognosen att den Arktiska vintern kommer så det känns som det behövs lite extra vintertäckning och omsorg.
mamamaggan
Gör inte så mycket i trädgården . Vi har en trädgårdsmästare som hjälpt oss förut och vi ska anlita henne till att göra en plan över hur vi ska ha det i trädgården , är en bra idé så här års tycker jag.

Vi är jättenöjda med hennes jobb , vi trivs med henne på alla sätt.

Planen får sträcka sig över flera år för att sprida kostnaden.

Hon ska klippa fruktträden också åt oss , det gjordes inte förra året.

Vi går mest och kollar hur det ser ut , om älgar och rådjur varit i farten och ätit på växterna , och så väntar vi på att snön ska försvinna så de tidiga lökväxterna kan titta fram.
Garden bliss
Sätter ut frösådder i snön! Burkar med jord och frö, alltså. Drömmer om hur fina blommorna kommer bli i sommarens rabatter!
Katarina Odla.nu
TACK SKA NI HA!

Till nästa månad kommer tråden ut lite tidigare!

Hej från Katarina
renate
Inte så mycket,min trädgård ligger i vintervila från mitten av nov till mars,det beror lite på vädret när jag börjar igen.Frösådder har jag dragit ner på.Nu titta jag bara till det och mata fåglar så klart.En del fotograferandet blir det så klart.
EKLO
Om snön inte ligger för tjock samlar jag tång på stränderna och lägger på landen och i komposten för kommande behov till täckodling och kompostjord.

Jag sågar till störar i skogen att ha till störbönorna i sommar (sätter sedan dem som "strutar" i landen med 4 störar i fyrkant, och fäster ihop dem med varann i toppen).

Jag sågar bort risiga halvdöa buskage i kanterna av naturtomten.

Jag skottar upp den lilla snö som kommit (zon 1-2) och lägger den över täckningen på kronärtskockorna.

Jag klipper sly om snön inte är för djup för det.

Jag sågar ned träd att hugga ved av.

Jag matar fåglar och tittar över fågelholkarna, och köper nya att sätta upp.
jaj-51
En mycket bra månad, bara att njuta av läget och lata mig thanks.gif
Lady Hamilton
Samma här i Feb är det snöskottning som gäller och det är det vara fram tills i April giggle.gif innan dess görs inget utomhus men desto mer innomhus
Överbölingen
Vore jag häst så skulle jaq skita i trädgården.

Skämt å sido. Det jag gör är att grunna och visionera, göra ritningar och skotta växthustak när inte frugan hinner före.
Krolliljan
Om man inte har så mycket snö( som jag) är det jättelätt att rita i snön t ex nya gångar och placering av nya land.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon