terima
Willab garden har ett litet växthus med värme på 8watt kostar 345 kronor.Är det någon, som har erfarenhet av att odla i liknande? Ska så chile och aubergine och dom kräver ju mycket värme. Snälla, svara och berätta
Anja Danmark
Jeg har to af dem, og de er rigtig gode.

Jeg fik meget bedre resultater, da jeg begyndte at bruge dem smile.gif

[attachment=67634:lille_sp...27092010.jpg]
Lady Hamilton
Jag har flera stycken både stora o små Det är absolut de bästa (även om jag INTE gillar de nya locken som Willab har på sina thumbdown.gif de är så formade så att fukten i taket FORSAR NER på de ömtåliga små växterna) den äldre modellen var mycket bättre men man får anpassa sig.

Tips till er andra som kanske inte vill köpa ännu. Utnyttja torktumlare, ovanför spisfläkt, ovan på ljusramper, pannarum å andra utrymmen som är varma i bostaden, de är helt suveräna till sådder som inte är ljusgroende
Peztis
Lady, det var ju konstigt det dä rmed fukten eftersom de skriver att den är utformad för att det INTE ska rinna ned på växterna!
Du kanske borde kontakta dem och säga vad du tycker.
Lady Hamilton
Jag kanske skall göra det confused.gif men jag tror knappast att de bryr sig om jag skall vara ärlig
Peztis
CITAT (Lady Hamilton @ 02-02-2012, 23:05) *
Jag kanske skall göra det confused.gif men jag tror knappast att de bryr sig om jag skall vara ärlig

Nä, jag vet men jag brukar alltid tänka på att om man inget säger så får de heller inget veta! Är kanske för inbiten i det här med kvalitetstänkandet och ISO...

Förhoppningsvis kanske det leder till något men kanske inte just i detta år utan i senare modeller.
Kerstin L
Jag sår allt i mitt (av den gamla modellen). Funkar perfekt.

I förrgår började jag för i år med kronärtskocka, lobelia och div frön som nog är för gamla. Går det så går det.
Dessutom sådde jag sallat och rädisor i varsin låda för att kanske kunna få lite färska grönsaker snart. Det är ett test, har aldrig gjort det förut. Sallaten grodde i alla fall på ett dygn och rädisorna har börjat. Ska bli kul att se om det går att få till!

Sen blir det allt annat som ska förgros och antagligen står den här med värmen på fram till maj eller nåt!
Ska kanske säga att jag allteftersom flyttar ut i förråd med extrabelysning och sen till växthus med värme och extrabelysning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon