Full version: Odla.nu Shop
Annana
Sitter och tittar på blommor till trädgården.
Men det står inget om vissa av sorterna är giftiga. Då vi har två små barn vill vi endast ha blommor som är ok att stoppa i sig, om tillfälle råkar ges...

Någon som känner till något om sorterna på dessa sidor?

http://erbjudande.odla.nu/bf/?utm_source=o...aign=shopspalt1
Eva 33c
Jag rekomenderar dig att söka på den här sidan hos Giftinformationscentralen.
Många växter är giftiga men utgör ändå ingen större risk eftersom den mängd ett litet barn kan få i sig av misstag (provsmakning i den åldern när allt stoppas i munnen) sällan leder till förgiftning. De har ofta en oangenäm smak som gör att barnen spottar ut det. Nu är förstås barn lite olika i den åldern. Mina stoppade aldrig särskilt mycket i munnen men en bekants lilla flicka kom en dag och tuggade friskt på en fästing hon hittat på hunden crying.gif
När barnen blir större kan man lära dem att "allt" är giftigt utom det som odlas som mat : )
Annana
CITAT (Eva 33c @ 01-02-2012, 11:25) *
Jag rekomenderar dig att söka på den här sidan hos Giftinformationscentralen.
Många växter är giftiga men utgör ändå ingen större risk eftersom den mängd ett litet barn kan få i sig av misstag (provsmakning i den åldern när allt stoppas i munnen) sällan leder till förgiftning. De har ofta en oangenäm smak som gör att barnen spottar ut det. Nu är förstås barn lite olika i den åldern. Mina stoppade aldrig särskilt mycket i munnen men en bekants lilla flicka kom en dag och tuggade friskt på en fästing hon hittat på hunden crying.gif
När barnen blir större kan man lära dem att "allt" är giftigt utom det som odlas som mat : )

Då ska jag söka där, tack! Det där sista var ett bra knep! Typ som när jag målade hönshuset i somras och lärde våran tvååring att färgen som var nymålad var jättevarm vilket resulterade i att han inte rörde den! wink.gif
Peztis
CITAT (Eva 33c @ 01-02-2012, 11:25) *
...en bekants lilla flicka kom en dag och tuggade friskt på en fästing hon hittat på hunden crying.gif
...

sick.gif

Fingerborgsblomman är i alla fall inte så nyttig att stoppa i sig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon