Full version: Melodifestivalen
Sidor: 1, 2, 3, 4
ängsvädd
Jag är TV-fri och tänkte inte se mello men var bortbjuden på middag och timmarna gick o värden frågade om jag ville se programmet. Kunde ju vara kul så jag stannade. Jag måste säga att jag blev helt betagen av Thorsten Flincks låt - vilken röst - vilken utsrålning så jag "var tvungen" att rösta på den, måste köpa en skiva av honom. I övrigt ganska slätstrukna låtar. Jean Banan, hårdrockarna, Afrodite, Loreen var väl dom bästa.

Det var faktiskt lite kul underhållning.
Gossen Ruda
Det enda jag kommer ihåg av Loreen var att hon generöst visade upp brösten men inte ens det var en positiv upplevelse. Flinckens uppträdande kanske var intensivt mm men i en musiktävling passar det knappast. Det är tur att det finns olika smaker och framför allt olika musik så även jag kan uppleva vad jag kallar god musik. Dock inte i schlagerspektaklet.
sqrulan
Himla tur att NR 5 Dead by april och NR 8 Loreen vann, resten var ju bedrövligt! Man kan verkligen undra vad Flink gjorde där??? Saras klänning var alldeles för bling blingig och Maries glittriga slimmade kroppsnära sak var ful, Sean Banan är värdelös, Afrodite har inte utvecklats något ja det mesta var dåligt!!! Tycker jag!
malcolm
Jag valde att inte se eländet, orkar inte med alla dessa deltävlingar. thumbdown.gif
Monarda
Rubrikerna på kvällstidningarna får en att undra om tredje världskriget är i antågande, men det visar sig vara Flinck som har klämt en brutta på baken.
Ett helt uppslag används sedan till att analysera denna pseudohändelse och ytterligare sex sidor ägnas åt resten av detta meningslösa evenemang. Ansvariga för kvällstidningarna borde skämmas som på sätt och vis omyndigförklarar sina läsare genom att utesluta viktigare nyheter till förmån för trams.
Gunilla T
CITAT (Monarda @ 05-02-2012, 14:15) *
Rubrikerna på kvällstidningarna får en att undra om tredje världskriget är i antågande, men det visar sig vara Flinck som har klämt en brutta på baken.
Ett helt uppslag används sedan till att analysera denna pseudohändelse och ytterligare sex sidor ägnas åt resten av detta meningslösa evenemang. Ansvariga för kvällstidningarna borde skämmas som på sätt och vis omyndigförklarar sina läsare genom att utesluta viktigare nyheter till förmån för trams.

tummenupp.gif
Gossen Ruda
Nyhetstorka. Juholt har trätt tillbaka så man måste fylla tidningarna med annat, skitsamma med vad.
merlin68
Fullt av Flink att ta programledar-tjejen på baken. Han har ju döttrar som är i samma ålder ranting.gif
Biggan_
Ingen av låtarna var något att hetsa upp sej för. thumbdown.gif

Loreen tyckte jag var bäst, inte så mycket för låten, men hon har en trevlig sångröst.
Huggorm
CITAT (merlin68 @ 05-02-2012, 16:48) *
Fult av Flink att ta programledar-tjejen på baken. Han har ju döttrar som är i samma ålder ranting.gif

Hon är ju palestinska också, så släkten kanske blir tvungen att hedersmörda henne nu rolleyes.gif
Vippan
Heja Torsten Flinck du var bäst, sjöng med rätt känsla och inlevelse.Bananen var det tramsigaste jag har sett han halkade väl in på ett bananskal.
*Stintan*
CITAT (Vippan @ 05-02-2012, 18:12) *
Heja Torsten Flinck du var bäst, sjöng med rätt känsla och inlevelse.Bananen var det tramsigaste jag har sett han halkade väl in på ett bananskal.

rotfl.gif ja det skulle va nåt att skicka Torsten Flink till Azerbajdzjan.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 05-02-2012, 18:47) *
rotfl.gif ja det skulle va nåt att skicka Torsten Flink till Azerbajdzjan.

Hmm, det hade varit den bästa åtgärden för att garanterat slippa stå för jippot nästa år. biggrin.gif Tom garanterat att hamna i B-laget.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 20:49) *
Usch, jag tänker då inte se programmen

tummenupp.gif
sqrulan
Jag är väl inte nån som gillar Flink men att han klappade tjejen på rumpan anser jag inte som nåt allvarligt, det har väl hänt dom flesta nångång.
Det har då hänt mej och jag tar det bara som en.....??? klapp på baken!!! Det är väl inte hela världen?
Värre saker har väl hänt här i världen!!
Gossen Ruda
Det var väl ingen klapp om jag har fattat saken rätt. Hon ville ha en kram och fick en lite väl intim variant med stjärttag. De som redan gillar TF, mest kvinnor?, påverkas inte och de som redan ogillar TF, mest män?, får lite mer vatten på kvarnen. Vi som inte har så mycket förutfattade meningar, jag känner nästan bara till hans namn, mumlar nånting om att den mulliga mansgrisen har presenterat sig. Jag är inte förvånad när jag tänker på presentationen innan entrén.
sqrulan
Han är ju läskig den där äckelpottan!! Vad jag tycker är upp till mej! Vad är TF?
Fjortispower
Vill inte gå in och stormen men kan säga så här. Så fort jag såg Thorsten Flinck, innan tafsandet, så blev jag äcklad av honom. Något okarismatiskt och fult fanns där med honom, något som inte passade på TV i familjesammanhang. Speciellt det där med snusen. Nej, tur att han inte gick vidare.

Tillägg: jag gillar inte rock, men Dead by April var bäst tycker jag. Sådan känsla i framförandet.
sqrulan
Ja du "rosa" för mej är det nog inte snuset (äckligt nog) utan hans blickar som verkar sjuka och drogade!
Måste tillägga att hela hans varelse är äcklig!!! Tyvärr!
Fjortispower
CITAT (sqrulan @ 06-02-2012, 15:03) *
Ja du "rosa" för mej är det nog inte snuset (äckligt nog) utan hans blickar som verkar sjuka och drogade!

Hela paketet ja.
*Stintan*
CITAT (sqrulan @ 06-02-2012, 15:03) *

Jag håller med fullständigt!
sqrulan
CITAT (Fjortispower @ 06-02-2012, 15:06) *
Hela paketet ja.

tummenupp.gif
Huggorm
Nu börjar man nästan ångra att man inte såg spektaklet, det hade varit intressant att se den där Thorsten Flinck
sqrulan
Han behöver man inte se, bara vetskapen att han finns oroar mej. Du har inte missat nåt bara vunnit!!!

Ingela i Segersberg
CITAT (Huggorm @ 06-02-2012, 15:09) *
Nu börjar man nästan ångra att man inte såg spektaklet, det hade varit intressant att se den där Thorsten Flinck

Du kan se spektaklet på SVT Play
Gossen Ruda
Finns på SVTPlay.
Huggorm
Förresten vill jag inte, min tid må vara lågt värderar men den är inte värdelös
sqrulan
confused.gif Men "huggis" erkänn att du har sett skiten, inte kunde du avstå ha ha ha.... giggle.gif
Huggorm
Jag såg det för några år sedan, det räckte. Men Thorsten Flinck var inte med då.
Gossen Ruda
En fråga i sammanhanget, vem är den stjärtklappade? Skådisen och sångerskan känner jag till men den tredje är en vit fläck för mig.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 06-02-2012, 16:03) *
En fråga i sammanhanget, vem är den stjärtklappade? Skådisen och sångerskan känner jag till men den tredje är en vit fläck för mig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gina_Dirawi
sqrulan
tummenupp.gif
Pirum
Gina var verkligen jättebra. Att man inte kan ha Thorsten Flinck i möblerade rum eller bland folk är ju välkänt, att totalt sabla ner honom som en del gör nu är dock att ta i när media/kultur/sport/etc-sveriges många hustrumisshandlare, suputer, och allmänna fähundar får gå fria, det finns artister som pucklar på sina flickvänner men ändå får vara med i tv-glansen. Håhåjaja, menmen, det var en ganska blek tillställning på det hela taget, ser mest av gammal tradition antar jag. Hm.
Gossen Ruda
Tja, då var kvällens föreställning avklarad. Faktiskt tyckte jag den var bättre än Växjö vilket inte förvånar mig för GP:s guru Johan Lindqvist sågade den helt och jag vet sen tidigare att vi har helt olika uppfattning. Top Cats och Timotej var bäst hos mig och Munter och Di Leva kom strax efter. Om man slipper se den sistnämnda. biggrin.gif
Blomstertanten
Kul att så många sjöng på svenska i kväll!
Motti
Såg faktiskt Melodifestivalen i kväll och till och med röstade !valet eller dom som vann tror jag inte ha någon större chans i Eurovisionslagerfestivalen ,Timotej och Di Leva hade haft större chans enligt min mening .
Gossen Ruda
Då tippade jag inte såå tokigt. biggrin.gif Fast den där David tyckte jag var rätt så tjatig.
Motti
Jag bara älskar Tomas Di Leva wub.gif och jag tycket nog han hade den mest meningsfulla texten av alla i kväll "Ge inte upp "sen att han har sina kafftaner det skiter jag i a0a.gif
Berith
Undrar om inte Lasse Ekström är bäst i hela festivalen...? g.gif
Gossen Ruda
Uslaste omgången hittills. Tror ettan har bäst chans, inte för att den var bra men de övriga var sämre. God natt. biggrin.gif
Meriona
Varför ser ni på skräpet? Jag är bjuden på en tjejfest när finalen går, då ska vi se och tjoa och tjimma, men inte förr. sleeping.gif
Eva i Skåne
CITAT (Meriona @ 18-02-2012, 21:17) *
Varför ser ni på skräpet?

Jag tittar inte heller
Aqvakul
Ranelid förnekar sig tydligen aldrig...
Anma
CITAT (Aqvakul @ 19-02-2012, 09:57) *

Å andra sidan, vad vet vi om vad som hände sekunderna efter att kameran fokuserade på något annat?
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Anma @ 19-02-2012, 11:43) *
Å andra sidan, vad vet vi om vad som hände sekunderna efter att kameran fokuserade på något annat?

tummenupp.gif
Azur
Ranelid till final.
Jag vet inte vad man ska säga annat än att jag inte visste att svenska folket gillade surrealistiska installationer.
malcolm
Klarade mig från att se eländet den här gången också.
Azur
CITAT (malcolm @ 19-02-2012, 15:22) *
Klarade mig från att se eländet den här gången också.

Din förlust.
malcolm
Ingen förlust, tappade intresset för flera år sedan då de började med alla dessa deltävlingar så jippot växte över alla gränser.
Aqvakul
CITAT (Azur @ 19-02-2012, 14:57) *
Ranelid till final.
Jag vet inte vad man ska säga annat än att jag inte visste att svenska folket gillade surrealistiska installationer.

eller så var det "proteströster" mot jippot...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon