Överbölingen
04-02-2012, 21:45
Tänker inte raljera över låtarna i år.
Rescenserar programmet först. Tveklöst det trevligaste på flera år. De duktiga tre kvinnorna gjorde ett fulllödigt jobb och skapade en bra närhet till progaminnehållet. Vi slapp de dumma inkvistatorerna från förra året. Vilket himla nys de var.
Erkänner min ålder. Gammal gaggig och kanske lite reaktionär när det gäller musik. Direktfinalisterna utgjordes enligt mitt tyckande av en virituos tjej (blundande gick låten till hjärtat) och ett jämmerligt elände. Att andra chansen gick till en skaplig låt och en sångare med lågt ordförråd (låtskrivarens fel) kan inte förklara att kvällens bästa låt åkte ut i glömskan.
OK det där sista trpr jag inte själv på, för om några veckor ligger Afrodite säkert på Svensktoppen.
Skall vi rösta så gäller väl inte svenskhetens bevarande i melodosammanhang utan i eoropasammanhang. Den ena direktkvalade har framtiden för sig och kan gå hem. Bara hon inte for omkring som biten av en tarantel. Den andra kan möjligen ha framgång på en ungdomsgård någon stans i Sverige.
Ser def. fram mot flera trevliga lördagskvällar. Det kan inte bli sämre.
Gossen Ruda
04-02-2012, 21:47
Instämmer i det sista.
Tycker Melodifestivalen urartat så jag har slutat att bry mig handlar mer om utsende och annat trams än det handlar om musik .
Afrodite hade en väldigt bra låt, det håller jag med om. Dead by aprils mespophårdrock (enda braiga i den var growlpartierna) kunde åkt ut istället.
Huggorm
04-02-2012, 22:14
Vad var det för fel på den andra tråden?
Hårdrock möter dansband
Jag tyckte om att läsa dina recensioner även förra året överbölingen, så även i år
http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=1...elodifestivalenSjälv uppskattade jag Loreen, som ett konstverk att se på och härlig röst.
Editerat stavfel
zaaritha
04-02-2012, 23:18
Jag fattar tydligen inte ett skvatt!
Vem gick vidare?
merlin68
04-02-2012, 23:46
Loreen och Death by april. Alltid roligt med lite rockband:) Sernholt såg dock sur ut när hon inte gick vidare hörde dock aldrig hennes låt för jag var ute då. Trodde att hon och the moniker var givna favoriter.
the Moniker är ju från Jönköping !han sjunger så himmla bra men spökar ut sig emellan med turbaner och annat trams ,tror inte han hat hittat hem riktigt i sin stil .Är man flint så är man man kan inte låta det stå i vägen för en kannonröst .Har träffat en del av hans kompisar bla Martindal mm alla från Jönköping .
*Stintan*
05-02-2012, 08:43
Så det beror på varifrån man kommer om man är bra eller inte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.