ingarbo
Har nu en del frer istoppade i kuvert. Skulle vilja ha ett enkelt och snyggt stt att frvara dessa p, i bokstavsordning.
Har bde chili, blomfrn och grnsaker.
r det ngon hr som har en bra id hur man kan gra?
Peztis
Hej,

Jag lnkar till en gammal trd dr jag svarade p hur jag gr.
Peztis
Kan nu ngra r senare tillgga att jag har gjort en ny prm med frer fr varje ssong med brjan p hsten d man brjar plocka p sig frer i trdgrden.
S jag har nu tre prmar med "fdda" och egna frer. Kpefrerna har jag fortfarande i kartoteksldan.

Dessutom har jag varje r (samma som prmarna) en excellista dr jag fr in i detalj och dr r det fr mig mer verskdlig nr jag ska s vad osv.
merlin68
Jag r inte s nogrann och har mina frer i kaffefilter som ligger i en lda blush.gif Jag brukar g igenom frerna varje vinter fr att se vilka som behver kompletteras.
Lina och Olav
Efter tips p forumet s brjade jag med prmar med fotofickor, vilket jag tycker blir vldigt lttverskdligt.

En med blomsterfrn - uppdelat i perenner, tvringar och sommarblommor och drefter vilken tid dom ska ss.

Sedan har jag tv prmar fr grnsaksfrer (som jag har mkt mer av). En prm fr sdant som ska direktss. Den r enbart sorterad efter vilken tid det ska ss.
En prm fr sdant som ska frodlas. Jag har frmst chili- och tomatfrer. Chilin r uppdelad efter slkte - styrka och frg. Tomaterna efter storlek och vxtstt.

Det r definitivt mer ltthanterat n glassburkarna jag hade innan.
ingarbo
CITAT (Peztis @ 05-02-2012, 15:23) *
Hej,

Jag lnkar till en gammal trd dr jag svarade p hur jag gr.

Tack fr lnken.

Och du Peztis, kuverten du har till dina frer r vldigt fina, snyggt, vlgjort och med info om vxten.

Har nu hittat fotofickor och ska brja fundera p hur jag ska sortera dom, blir nog i bokstavsordning till att brja med i alla fall. Har inte riktigt frsttt egenskaperna av chilins olika slkten, lr mig grna det efterhand.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon