Full version: Lembas
merlin68
Hittade det här receptet på Lembas, brödet som bakas av alverna i sagan om ringen smile.gif Kul för tolkien-fantaster eller som partybröd..

http://www.matklubben.se/recept/lembas_broed_85714.html
RB9310
Kul. Är förvisso inget jättefan av triologin men dom är sevärda. Kanske får be min bättre hälft att baka dom. Är nog för lat för att göra det själv även om jag besitter kunskapen att baka wink.gif
skånepåg
Kuligt =) Ja filmerna är mest långtråkiga med ett par guldkorn, och jag har sett extended versionerna 2ggr sen gav jag upp tongue.gif Men hobbit filmerna som kommer väldigt snart wub.gif
Men spara bokmärket för framtida bruk, kan bli spännande att testa och se hur det blir =)
merlin68
CITAT (skånepåg @ 05-02-2012, 18:09) *
Kuligt =) Ja filmerna är mest långtråkiga med ett par guldkorn, och jag har sett extended versionerna 2ggr sen gav jag upp tongue.gif Men hobbit filmerna som kommer väldigt snart wub.gif
Men spara bokmärket för framtida bruk, kan bli spännande att testa och se hur det blir =)

Jag ser också fram emot hobbit filmerna bravo.gif Man skulle ju kunna fixa ett tolkien maraton där man visar alla filmer på rad och serverar älv- och hobbit mat giggle.gif Undrar om orcherna äter någonting, i så fall är det nog något äckligt. Eller rå fisk som är smeagols favoritmat -fear-.gif Jag ska forska vidare om det går att hitta några roliga recept....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon