andersh
Är det ngn som vet hur man tar bort meddelandena som kommer upp titt och tätt med programmet Messenger? Innan jag formaterade om datorn hade jag avbockat och lagt programmet inaktivt, det är bara det att jag glömt hur man gjorde det?

Är det ngn som vet?

Tack på förhand!
solkatten
Vilka meddelanden menar du?
Välj Öppna MSN Messenger och gå in under Verktyg och Alternativ, där finns olika inställningar man kan göra.
Jag har ingen offentlig profil, det kanske är det som gör det...
andersh
Det är inte MSN Messenger jag menar utan ett program som heter bara messenger.
Maria i Helsingborg
Jag hoppas att det är ok att jag hänger med på din tråd andersh trots att jag inte har något svar på din fråga. Det handlar också om vårt kära internet.

Min fråga; När jag söker på nätet (det kan vara google) nuförtiden och det inte blir någon träff så får jag ibland upp ett fönster som heter något i stil med "internet optimizer". Ibland är det bara ett nytt fönster med text som informerar om att min sökning misslyckades och det kan man ju ta MEN ibland så kommer det upp 3 bilder med föga barn-tillåtna bilder av rätt avancerad karräktär........jag vill inte att mina barn ska råka ut för dem så hur i h-e gör man för att slippa sådant?????? mad.gif blink.gif sad.gif

Exempel på sådant fönster (UTAN de 3 bilderna); X

Jag vågar inte länka till den sidan jag inte själv har lust att se .....
Virgo
I ett annat forum diskuterades ungefär samma sak, där var det några som oxå fick upp oanständiga bilder utan någon som helst anledning.

En förklaring kan vara att en "ok" bild har samma namn som en "dålig" bild.
Vid surfning så lagras "all" information på disken "history"

Vid sökning av en t.ex bild så kollar datorn om den finns i "minnet" först och hittas den där så visas den bilden. Har man eller någon annan snurrat omkring på oanständiga sidor, så är det lätt hänt att dessa bilder poppar upp just vid såna tillfällen du beskriver.

Det var lite enkelt beskrivet, men fråga din omgivning eller kolla i datorn vilka sidor som besöks.
*Felix matte*
Om du menar att du får meddelande .... inte popupreklam...
kan du göra följande.

Välj Verktyg och där väljer du Alternativ som finns längst ner
sedan väljer du Sekretess då får du fram sida där du kan välja vilka du vill får ta kontakt med dig och dem du vill blockera.
nilla
CITAT (Maria i Helsingborg @ 12-03-2004, 17:28)
Min fråga; När jag söker på nätet (det kan vara google) nuförtiden och det inte blir någon träff så får jag ibland upp ett fönster som heter något i stil med "internet optimizer". Ibland är det bara ett nytt fönster med text som informerar om att min sökning misslyckades och det kan man ju ta MEN ibland så kommer det upp 3 bilder med föga barn-tillåtna bilder av rätt avancerad karräktär........jag vill inte att mina barn ska råka ut för dem så hur i h-e gör man för att slippa sådant??????  :angry:  :blink:  :(

Internet-optimizer verkar vara en s.k parasit som "kidnappar" error sidor och lägger upp reklam i stället - precis som du beskriver det.

Hur du tar bort den hittar du Här

Observera stycket där dom informerar om att parasiten kan forwarda ett mail med porreklam till alla dina Outlookmailkontakter i ditt namn... inte helt kul kanske ohmy.gif

Men den verkar ju inte alltför svår att bli av med, så lycka till!

Gunilla
*Felix matte*
Kanske kan du också få hjälp i Denna tråd

Ad-avare 6.0 rensar bort oönskade installationer.
Maria i Helsingborg
Tack, nilla!
Det var precis vad som behövdes för att slippa skiten och tack, Femix matte, nu vet jag vad ad-avare används till rolleyes.gif Jag har programmet fast en annan version.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon