Full version: Feber
sqrulan
Jag fick feber fredagkväll 38,1 och hadde feber hela lördagen 38,7. Feberfri söndag men fick feber igen natten mot måndag.
Min fundering är: Hur kan man få feber utan att man är sjuk? Jag är inte förkyld och känner endast att det smärtar i skelettet då jag kliver upp, ja jag går som en 90 åring men har inte ont nånstans för utom det!
Jag går som om jag är vore helt utarbetad!! men ingen nämnvärd smärta?

Va har jag för fel? Jag har aldrig tidigare i mitt liv haft feber utan att känna mej riktigt sjuk? Nu har jag 39,2 puuust!! sweatingbullets.gif
Gossen Ruda
CITAT (sqrulan @ 06-02-2012, 16:03) *
Jag fick feber fredagkväll 38,1 och hadde feber hela lördagen 38,7. Feberfri söndag men fick feber igen natten mot måndag.
Min fundering är: Hur kan man få feber utan att man är sjuk? Jag är inte förkyld och känner endast att det smärtar i skelettet då jag kliver upp, ja jag går som en 90 åring men har inte ont nånstans för utom det!
Jag går som om jag är vore helt utarbetad!! men ingen nämnvärd smärta?

Va har jag för fel? Jag har aldrig tidigare i mitt liv haft feber utan att känna mej riktigt sjuk? Nu har jag 39,2 puuust!! sweatingbullets.gif

Influensa!
Eva i Skåne
Håller med Rudan. Feber och värk i kroppen/lederna låter influensalikt.
Avvakta nån dag, men ring vårdcentralen och febern sitter i.

Förr sa dom att feber som försvinner och sen kommer tillbaka tydde på bakterier (inte virus) och skulle behandlas med penicillin, men det är kanske gamla rön. Idag får man ju inte antibiotika så ofta, men man ska ändå inte gå många dagar med feber så ring och fråga.

Krya på dig smiley_small_hug.gif
malcolm
Min teori är att det är kroppens sätt att säga till om att det blivit alkohol lite för ofta, då kan det yttra sig som feber utan några andra symptom. Vad man skall göra åt det är rätt givet.
Fjortispower
Du kan trösta dig med att du inte är ensam. Har också feber och hostar snart lugnorna ur mig. Inte kul sad.gif men det gäller att härda ut! sos.gif
sqrulan
CITAT (malcolm @ 06-02-2012, 18:46) *
Min teori är att det är kroppens sätt att säga till om att det blivit alkohol lite för ofta, då kan det yttra sig som feber utan några andra symptom. Vad man skall göra åt det är rätt givet.

thumbdown.gif
Klint
Jag vet inte vad det är du fått, men tänkte bara tacka för titten jag var inne och kolla på AoT igår och du har ju gjort jättefint Bra med söner du!
Carl
Fick influensan den 25e December. Fick feber sen kom hostan och tröttheten. Det är föst i dagarna som jag känner mig ganska normal.
kerstinbern
CITAT (Fjortispower @ 06-02-2012, 20:09) *
Du kan trösta dig med att du inte är ensam. Har också feber och hostar snart lugnorna ur mig. Inte kul sad.gif men det gäller att härda ut! sos.gif

Denna vinter har ovanligt många drabbats av mykoplasmainfektion, och symtomen för det är just långvarig torrhosta. Eftersom mykoplasma inte har någon cellvägg, så måste man ta till andra typer av antibiotika, penicillinerna fungerar inte.

http://svt.se/2.22620/1.2592853/ovanligt_m...asmainfektioner
Fjortispower
CITAT (kerstinbern @ 07-02-2012, 17:00) *
Denna vinter har ovanligt många drabbats av mykoplasmainfektion, och symtomen för det är just långvarig torrhosta. Eftersom mykoplasma inte har någon cellvägg, så måste man ta till andra typer av antibiotika, penicillinerna fungerar inte.

http://svt.se/2.22620/1.2592853/ovanligt_m...asmainfektioner

Försöker du skrämmas? ohmy.gif

Har vanlig influensa och min hosta, som varade knappt 2 dagar, har avtagit med nästan 100%. Likaså febern. Känns skönt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon