Full version: Nu är det nära
Överbölingen
Om 1,5 timmar far vi till Ånge för at hämta Bambi. Namnet känns fortfarande lite fånigt men förhoppningsvis ger det henne en insikt om vad hennes uppgift är. Viltspår och grytjakt förutom.

Vi har handlat transportkorg/bur, kompostgaller till valpstaket så vi är självförsörjande på gallerkomposter vår livstid ut. Leksaker, tuggben, rävsvans, kosttillskott, rekommenderad mat osv. Och så ett byttehalsband, pyttekoppel. För de vi hade sedan stövarvalparna för många år sedan är alldeles fgör stora. Hustrun har lånat minst 15 cm litteratur i ämnet trots att Barbra Börjessons 6 mm tjocka bok täcker allt.

Men jag erkänner gladeligen att jag också tycker att det skall bli spännande.

Nu blir det förstärkt frukost (matfrukost, som barnbarnen säger) och sedan bär det av.
Anki på Öland
Vad roligt!! Lycka till med den lilla!
Margith
Vad spännande!
Jag blir allt lite avundsjuk.

Kör försiktigt och sen vill vi se bilder på den nya familjemedlemmen smile.gif
Överbölingen
Och Bambi sover just nu i frugans knä. Hon är inte större än att kära hustru kan sticka.

[attachment=67778:Bambi_1.jpg]

Det skall bli viltspårshund av henne och som en gåva så var hela gården ända ner till farstubron täckt av rådjursspår när vi kom hem. Hon sniffade så att hon nös. Kanske mest av kall snö.
Överbölingen
Och Bambi sover just nu i frugans knä. Hon är inte större än att kära hustru kan sticka.

[attachment=67778:Bambi_1.jpg]

Det skall bli viltspårshund av henne och som en gåva så var hela gården ända ner till farstubron täckt av rådjursspår när vi kom hem. Hon sniffade så att hon nös. Kanske mest av kall snö.
Margith
Åhhhh vilket söt-monster wub.gif
Men hur klarar hon att inte snava över de öronen??

Jag ser fram emot fler bilder, många och ofta. Kan du inte skicka lite valpdoft också? Jag kan nästan känna den när jag ser bilden smile.gif
Wilmer
wub.gif Vad mer kan man säga...
evelina
wub.gif Vilken lycka! grattis.
Överbölingen
Lite märkligt.
Förutom någon enstaka kisstur (vargavinter med verklig köld senaste veckan) ute hos uppfödaren så gick hon i koppel ffg till bilen i går. Två kortas kissturer på vägen till Överböle. Idag en promenad på 30 m i koppel till soptunnan vid vägen och nyss en frigång 50 m till komposten. Nu sover hon tryggt i mattes knä. Tog en rätt lång stund för henne att vända vid sidan av skoterspåret men hon var envis. Men jobbigt var det. Inga tecken till ängslan eller övergivenkänsla. Skall tilläggas att vi har kompostgaller lite varstans i nedervåningen.

Fö visade hon ett stort intresse för rådjursspår när vi kom hem i går. Djuren hade varit ända upp på verandan.
ingrid fuxwall
Lycka till med valpen!
merlin68
Hoppas att ni får många underbara år med lilla Bambi. Hon är bedårande söt - taxar är ju över huvud taget bland det sötaste som finns med sina uttrycksfulla ögon wub.gif Vilken "tax-storlek" förväntas hon att bli?
Överbölingen
KH i normalstorlek. Brukshund. I första hand drevjakt, men hon har extremt gott påprå för grytjakt och eftersök också.
Lite agility kör vi också med för det är en bra lydnadsträning och hundar tycker att det är kul. Dessutom är det ju en utmärkt form att låta barnbarnen lära sig hur man hanterar en hund.
anne-li i olofstorp
Gottit!!!! wub.gif Har aldrig haft egen hund men passat strävhåriga taxar!! (Jakthundar i en lägenhet crazy.gif ) nu har jag katter, och taxarna var väl mellan hund och katt!!! 000.gif Så söööööt!!!!
omk
Åh, vilken fin liten valp ! wub.gif
Lycka till, Överbölingen !
merlin68
CITAT (Överbölingen @ 10-02-2012, 10:14) *
KH i normalstorlek. Brukshund. I första hand drevjakt, men hon har extremt gott påprå för grytjakt och eftersök också.
Lite agility kör vi också med för det är en bra lydnadsträning och hundar tycker att det är kul. Dessutom är det ju en utmärkt form att låta barnbarnen lära sig hur man hanterar en hund.

Så härligt smile.gif Inte så ofta att man ser KH varianten, speciellt inte den färgkombinationen. Roligt att du ger henne möjlighet att göra det rasen är avlat till, det är härligt att se dem "in action", superfokuserade och hur uthålliga som helst! Jag har känt flera taxar som rymde hemifrån lite då och då för att "jaga på egen hand", eftersom matte/husse inte kunde tillgodose deras naturliga behov.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon