|
Med inspiration från andra trådar. Vad tycker du och varför ska det ev. spela roll.
Förklaring: låt oss säga att du startar en tråd på småprat, och låt oss säga att det är av kontroversiellt slag. Har du då någon form av oskriven skyldighet att uppfölja tråden, dvs. genom att svara några gånger i diskussionen, eller går det bara att heja på som passiv trådstartare?
VitaFingrar
09-02-2012, 16:54
Självklart för man göra som man själv känner. Förstår inte hur det skulle spela någon roll. Får tråden svar så är den ju uppenbarligen intressant även för andra, det är ju inte bara trådstartaren som får ut något av trådens innehåll och borde inte vara beroende av om TS är aktiv eller inte.
Tillägg: Dör tråden ut för att TS inte är aktiv så är det väl så, då var väl inte diskussionen tillräckligt givande. Då dör den ut och nya trådar och diskussioner skapas.
merlin68
09-02-2012, 18:15
Ibland har jag skapat trådar utan att vara aktiv sedan  Har aldrig funderat över om man behöver vara aktiv och ha åsikter i en viss fråga utan tyckte att själva frågeställningen har varit det intressanta. Att höra vad andra tycker, ibland har man ingen direkt åsikt i en fråga men vill veta vad andra anser och ibland har jag använd mig av smileys (arga, glada eller fundersamma) för att visa vad jag tycker redan i frågeställningen. Att bara skapa inlägg för att jävlas eller skapa allmän osämja tycker jag dock är rätt så elakt
Huggorm
09-02-2012, 18:19
Det ser lite skumt ut att bara skriva startinlägget och sedan aldrig något mer. Men ibland blir trådar väldigt långa och gamla, och då är det inte konstigt om trådskaparen tappar intresset under vägen
Myosotis
09-02-2012, 18:41
Ja, det tycker jag nog för de som svarar (åtminstone i början) pratar ju med TS och då är det oartigt om inte denne svarar. Men som Huggorm sa, blir det en lång tråd som ändrar inriktning behöver ju inte ts svara längre.
Jag tycket att om an besvärar sig att skriva en tråd och medlemmar besvärar sig att komma med inlägg så kan man besvära sig med att kommentera och vara nyfiken på det som skrivits i det som man antaligen själv borde vara intresserad av eftersom man startade en tråd. Jisses... vilken lång och invecklad mening det bidde!
Red Top
09-02-2012, 19:38
CITAT (Peztis @ 09-02-2012, 18:52)  Jag tycket att om an besvärar sig att skriva en tråd och medlemmar besvärar sig att komma med inlägg så kan man besvära sig med att kommentera och vara nyfiken på det som skrivits i det som man antaligen själv borde vara intresserad av eftersom man startade en tråd. Jisses... vilken lång och invecklad mening det bidde!  Men fullt begriplig.
Ibland får man verkligen till det!
CITAT (abbbe @ 09-02-2012, 16:47)  Med inspiration från andra trådar. Vad tycker du och varför ska det ev. spela roll.
Förklaring: låt oss säga att du startar en tråd på småprat, och låt oss säga att det är av kontroversiellt slag. Har du då någon form av oskriven skyldighet att uppfölja tråden, dvs. genom att svara några gånger i diskussionen, eller går det bara att heja på som passiv trådstartare? Beror kanske hur tråden utvecklar sig. Om det är en fråga eller påstående i rubriken spelar nog roll. Får man ris eller ros påverkar utan tvivel. Sedan kanske man inte vill diskutera utan bara säga sin åsikt om än i egen tråd. Även tystnaden kan vara ett svar.
CITAT (Myosotis @ 09-02-2012, 18:41)  Ja, det tycker jag nog för de som svarar (åtminstone i början) pratar ju med TS och då är det oartigt om inte denne svarar. Men som Huggorm sa, blir det en lång tråd som ändrar inriktning behöver ju inte ts svara längre. Håller med! Gäller även trädgårdstrådarna, eller först och främst där tycker jag.
Gunilla T
10-02-2012, 11:44
Det jag funderar över ibland handlar om trådarna i trädgårdsavdelningen. Där kommer mycket frågor och många tar sig tid att svara men det är inte alldeles ovanligt att den som ställt frågan inte svarar eller kommenterar öht.
Det tycker jag är märkligt...
*Stintan*
10-02-2012, 11:49
CITAT (Gunilla T @ 10-02-2012, 11:44)  Det jag funderar över ibland handlar om trådarna i trädgårdsavdelningen. Där kommer mycket frågor och många tar sig tid att svara men det är inte alldeles ovanligt att den som ställt frågan inte svarar eller kommenterar öht.
Det tycker jag är märkligt... Ja visst är det märkligt...jag tycker att det hör till normal hyfs att om man får hjälp med svar så bemödar man sig med en kommentar åtminstone.
Jag har frågat nån gång i trädgård och sen glömt bort det och kommit på långt senare. Kanske fler med dåligt minne?
Det kan ju finnas orsaker till varför inte Trådstartaren kan följa upp sin egen tråd ! datorn kan paja man kan bli sjuk så man inte kan delta ,själv har jag varit dålig på grund av inflamation i axlarna och har inte orkat sitta vid datorn då det gjort för ont .Men starta man en tråd för att provocera så tycker jag man ska vara med själv naturligtvis om man inte har några andra hinder .Känner man sig starkt påhoppad och illa behandlad tycker jag gott man kan strunta i att delta i en tråd man själv skapat .
Mvh Motti
Gunilla T
10-02-2012, 12:02
CITAT (Anma @ 10-02-2012, 11:57)  Jag har frågat nån gång i trädgård och sen glömt bort det och kommit på långt senare. Kanske fler med dåligt minne? Jadå, det händer säkert ibland men jag skriver ofta på trädgårdssidan och ibland när jag svarat så går den som frågat in på min sida och tittar men bekräftar inte att hon/han har läst svaret.
CITAT (Gunilla T @ 10-02-2012, 12:02)  Jadå, det händer säkert ibland men jag skriver ofta på trädgårdssidan och ibland när jag svarat så går den som frågat in på min sida och tittar men bekräftar inte att hon/han har läst svaret. Ja, då är det ju lite märkligt. Men det kan hända att folk tar åt sig svaren utan att tänka på att skriva nåt. Det är ju lite olika fi fungerar vi människor...
Nej, man behöver inte svara. Det gör man om/när man har tid och lust. För mig får aldrig ett internetforum inkräkta på det "riktiga" livet. Gita
andersen
11-02-2012, 12:41
CITAT (Gita @ 11-02-2012, 10:31)  Nej, man behöver inte svara. Det gör man om/när man har tid och lust. För mig får aldrig ett internetforum inkräkta på det "riktiga" livet. Gita Håller med, om det inte är en fråga som man har startat tråden med.
malcolm
11-02-2012, 14:29
Jag tycker det är roligt när någon som frågat efter råd och tips om något återkommer och berättar hur det gick.
Aqvakul
11-02-2012, 14:46
CITAT (Huggorm @ 09-02-2012, 18:19)  Det ser lite skumt ut att bara skriva startinlägget och sedan aldrig något mer. Men ibland blir trådar väldigt långa och gamla, och då är det inte konstigt om trådskaparen tappar intresset under vägen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|