ingaröbo
Idag när jag var på väg hem stannade jag till på Plantagen, tänkte väl egentligen bara titta lite. Tvärstannade innanför dörrarna.
PELARGONSTICKLINGARNA hade kommit, för 5 st fick jag betala 59 kr, det var värt dom pengarna tycker för plantorna var fina, det blev 5 olika sorter, ett par var doftpelargoner.
Jag har en del pelargonplantor som vilar sedan i höstas i ett kallt utrymme och vet inte om det finns liv i dom så därför köpte jag några idag.
När jag kom till tjejen i kassan sa hon att sticklingarna precis hade kommit och att jag var den första som köpte av dom biggrin.gif
Wilmer
Lycka tummenupp.gif
jaj-51
Nu blev jag suge också, kommer att titta in på närmaste Plantagen biggrin.gif
Iren
Så härligt - ett riktigt vårtecken:-))! Verkligen bra pris också!
Peztis
Va skoj!
abbbe
Samma här. Sticklingar är verkligen värda att inhandla under våren. De etablerar sig väl och anpassar sig bra efter dina egna förhållanden. Därför köper jag aldrig färdiga, blommande växter.
sofia75
Jag köpte mina för några veckor sedan på blomsterlandet. Fem stycken för femtio kronor blev det. Åh vad jag längtar efter våren nu!!
ingaröbo
CITAT (sofia75 @ 10-02-2012, 18:13) *
Jag köpte mina för några veckor sedan på blomsterlandet. Fem stycken för femtio kronor blev det. Åh vad jag längtar efter våren nu!!

Ja, det var ju ännu bättre pris, hoppas de var fina de också! Härligt att följa små sticklingars uppväxt till stora och pampiga plantor.
sofia75
Dom var jättefina, friska och knubbiga. Men nu har dom redan börjat få små knoppar. Visst måste det väl vara bäst att nypa av knopparna och låta plantorna växa till sig innan blomningen?
ingaröbo
CITAT (sofia75 @ 12-02-2012, 17:26) *
Dom var jättefina, friska och knubbiga. Men nu har dom redan börjat få små knoppar. Visst måste det väl vara bäst att nypa av knopparna och låta plantorna växa till sig innan blomningen?

Japp, det är bara att nypa av dom och låtsas som att inget har hänt! Tar man bort knopparna får du ju mer kraft till plantan, trist men sant!
Eva i Skåne
Oj oj. Jag som tänkt att jag inte skulle köpa några nya sorter i år, bara ha de övervintrade, men...

jag är väl inte sämre än att jag kan ångra mig biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon