AnniiPannii
Hej!

Skulle vilja veta om någon av er vet om en trädgårdsmästarutbildning/kurs av något slag som man kan studera på distans alt halvtid? Vill ta tag i mitt intresse nu men måste samtidigt arbeta. Gärna i gbg trakten..
Är det någon som studerat till trädgårdsmästare här? I så fall vart och vad tyckte ni om utbildningen? Vad arbetar ni med i dag osv...

Ha en fin dag!
Harvey
Inte trädgårdsmästarutbildning, men Dingle har 20 veckorsutbildningar på distans, en trädgård på 20 veckor, och en trädgård-odling 25 veckor. Dom brukar vara upplagda så att man är i skolan 3 dagar ungefär var 4.e vecka och annars så pluggar man över nätet. Det blir alltså mest teoretisk kunskap, och eftersom det är en kortare utbildning så ingår inte design t.ex. Dom börjar dock på hösten och trädgårdsutbildningen är inte särskilt lätt att komma in på, men det är väl dags att söka i vår antar jag.
Jag har själv gått 20-veckorskursen och det kändes mer som att skrapa lite på ytan, lagom att känna på, jag gick över till tvååriga anläggar/trädgårdsmästarutbildningen sedan.

PS, vem som helst får kalla sig trädgårdsmästare, så där vägrar dom att kalla sina utbildningar för trädgårdsmästarutbildningar även om vi elever tycker att det hade låtit snyggt :-) Min hette någon omständigt typ arbetsledare inom anläggning och skötsel av utemiljöer...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon