Full version: vilken hoya har jag
belle
Jag har en hoya som jag inte vet vad den heter. Jag blir tokig, har varit och kollat på alla möjliga hoyasidor, men jag hittar den inte. Den har ganska små blad, ca 3-4cm långa och 2-3 cm breda. Jag har hittat en som påminner om själva utseendet; Hoya elliptica, men det ser ut som den har större blad. Min har inte blommat än så där finns ingen ledtråd. Kan tyvärr inte lägga in nån bild. Finns det någon som har förslag på vad det kan vara?
Hoyan
Hejsan Belle!

Har du varit inne på Pierre och Maries hemsida? Där finns det många hoyor att drägla över och kanske till och med hitta den du söker.

www.shell.linux.se/mypos/

Annars får du hitta någon som har kamera, som kan ta kort på den och sända in bilden.

Hälsningar Annelie
Kicki J
Beskriv bladen mer ingående, form, färg, synliga-upphöjda nerver, hur är kanten på bladen, blank-hårig??? Det finns så oerhört många hoyor. Har själv sex som jag försöker id-märka. Bäst är att sätta ut ett kort som någon ovan redan sagt. Men det kan vara jättesvårt ialla fall då många är så lika varandra. Jag har börjat inse att jag kanske får invänta blommning för att få veta!!

mvh Kicki
belle
Jag tror väl så också; att invänta blomningen, men jag ska ialla fall försöka få hjälp med att ta ett foto och lägga in. Jag har redan kollat på Pierre och Maries sida+ flera andra men hittar den inte....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon