|
merlin68
12-02-2012, 11:50
En stor sångerska har lämnat jordelivet
Aqvakul
12-02-2012, 11:51
En stor röst har tystnat!
mamamaggan
12-02-2012, 12:14
Oj , en mycket stor röst som tystnat .
Ugglemormor
12-02-2012, 12:14
Ja, hörde det just i nyheterna ..... sorgligt! Hon har varit en av mina favoriter under en lång tid....... (skit vad knarket kan göra, om det nu var orsaken ..  )
Även om jag aldriv ar ett fan så var hon i alla fall en stor sångerska.
Jättetråkigt att höra om detta.
*Stintan*
12-02-2012, 12:56
Tragiskt
Ja så synd på en så stor talang, var det exet, Bobby, som introducerade knarkvanorna eller...
malcolm
12-02-2012, 15:16
Fjortispower
12-02-2012, 16:15
RIP Whitney. Ja, det är trist att ännu en stor talang fått ge sitt liv till knarket. Dom är många nu, senast var väl Amy Winehouse. Har ni tänkt på hur ofta man spelar hennes sånger nu jämfört med när hon levde? Det blir nog samma nu. Vi kommer att få höra låten från "Best little horehouse in Texas" till leda på radion - nejvisst nej, Bodygard skulle det ju vara. Det var ju Dolly själv som gjorde sin låt i den förra filmen. Låter jag luttrad? Javisst är jag det. Jag gillar inte att man slår mynt av en död sångare/sångerska. Kunde man inte ha hyllat dom mer när dom levde? Och stöttat dom mer och bättre för att bli av med knarkberoendet. Whitney fick ta rätt mycket skit när hon levde. Må hon leva ett gott liv i det nästa.
Gossen Ruda
12-02-2012, 18:38
Trist och tråkigt när drogerna tar ett nytt offer. Man kan ju undra om det var medvetet eller omedvetet fast egentligen är det oväsentligt. Min favorit har hon aldrig varit, mer skrik än sång. Förresten så är det Dolly Parton som skrivit I will allways love you.
En fantastiskt röst hade WH, den saker är klar. Men har man gott om pengar och hamnar i drogmissbruk är oddsen inte stora att man lever särskilt länge. Exemplen är ju många genom åren. Fast få har haft en sådan skön röst som WH.
Meriona
12-02-2012, 18:44
Jag har aldrig gillat Whitney Houston, men jag önskade henne inte död ändå.
CITAT (Gossen Ruda @ 12-02-2012, 18:38)  Klipp, klipp..../ Förresten så är det Dolly Parton som skrivit I will allways love you. Jepp. Därav min kommentar om "Best little horehouse in Texas" där Dolly sjöng den. Förresten minns ni att Whitney försökte stämma Dolly för sången i "Dolly-filmen"? Whitney tyckte att det var hennes sång men Dolly svarade att "jag gör vad jag vill med min sång" !! Good girl, Dolly! (jo jag gillar henne bättre än många andra artister)
Huggorm
12-02-2012, 20:03
CITAT (Meriona @ 12-02-2012, 18:44)  Jag har aldrig gillat Whitney Houston, men jag önskade henne inte död ändå.  Inte jag heller, jag har aldrig stått ut med det där ylandet till sång som alla andra tyckt varit så fantastiskt. Men som sagt är det synd om henne att hon skulle dö då ung.
Gossen Ruda
12-02-2012, 20:04
CITAT (Bee @ 12-02-2012, 18:48)  Jepp. Därav min kommentar om "Best little horehouse in Texas" där Dolly sjöng den. Förresten minns ni att Whitney försökte stämma Dolly för sången i "Dolly-filmen"? Whitney tyckte att det var hennes sång men Dolly svarade att "jag gör vad jag vill med min sång" !! Good girl, Dolly! (jo jag gillar henne bättre än många andra artister) Jo, jag kommer ihåg bråket. Undrar om låten inte är äldre ändå? Dolly gör den fö bättre.
ängsvädd
12-02-2012, 22:10
Rest In Peace Whitney. Nu har du fått frid.
Tydligen fick hon sina droger från läkarna - tror det var narkotikaklassade läkemedel hon gick på.
malcolm
12-02-2012, 23:41
CITAT (Gossen Ruda @ 12-02-2012, 18:38)  Förresten så är det Dolly Parton som skrivit I will allways love you. Hon skrev den och Jolene på samma dag, fantastiskt.
En röst som fick håret att resa sig !
Ugglemormor
14-02-2012, 12:51
Undrar som en till, att varför hyllar man inte de stora artister i livet som det görs efter de gått bort? Många lever ju med dom och har utnjyttjat dem, försett dem med droger ex. efter rehab. dröjer det inte i regel länge innan de drillar i samma skit igen....... Jag gillar vissa av hennes låtar väldigt mycket, men det finns också låtar som inte berör alls, men rösten hade hon, det kommer man inte ifrån .......
Biggan_
18-02-2012, 22:14
CITAT (Aqvakul @ 12-02-2012, 11:51)  En stor röst har tystnat! Jag håller med! Jag har just sett hennes begravning på TV, och det var den märkligaste begravning jag har sett! Det var mer än tre timmars sång, skratt och applåder. Många av de närmaste hade solglasögon på sej i kyrkan.
De sa att begravningen eller som de kallade det "minnestunden" skulle ta fyra timmar .Ja inte va det den sortens begravning vi är vana vid här ! det svarta samhället i USA firar och sjunger för den döde= döda och för livet som varit och har en helt annan inställning till döden än vad vi ha i vårt Lutheranska sam hälle .Vi borde kanske ta efter lite av dom och inte vara så "gravallvarliga "?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|