johanna_zon3
Ja, finns det ett intresse för en samlad tråd om förökning av träd och buskar?

Jag tycker det men frågan är om vi är fler?

Om intresse finns vart ska tråden placeras, här i ”Förkultivering oh förökning” eller i forumet ”Träd, buskar och häckar” där de som är intresserad av träd ooch buskar rör sig oftare?

/Johanna
RibesRubusVitis
Det skulle nog bli rätt opraktiskt. Bara i avdelningen ”Förkultivering och förökning” finns snart niotusen trådar, och en hel del rör just träd och buskar. Då verkar det enklare att använda sökfunktionen. Med största sannolikhet har den aktuella förökningsfrågan behandlats flera gånger tidigare.
johanna_zon3
Odla.nu är kanske inte rätt forum för en pågående tråd om förökning av buskar och träd. Tomat- och chilitrådar finns det som följer säsongerna men det kanske är en annan sak. Jag efterlyser en tråd som inte nödvändigtvis ska fungera som ett uppslagsverk utan mer en tråd där man kan dryfta alla möjliga saker som har med träd och buskodling under årets årstider.

Finns det någon som vet något annat forum någonstans därute på webben som är aktivt och mer inriktat på träd och buskar?

/Johanna
Alexander-VG-zon3
Det blir ju ganska brett när man tar ALLT, det är ju det forumet är till för. Specifika växter är väl en annan sak, det är ju inte lika brett.
johanna_zon3
Ok. :-)
Eva 33c
CITAT (johanna_zon3 @ 13-02-2012, 15:20) *
Jag efterlyser en tråd som inte nödvändigtvis ska fungera som ett uppslagsverk utan mer en tråd där man kan dryfta alla möjliga saker som har med träd och buskodling under årets årstider.
/Johanna

Jag förstår faktiskt inte riktigt din fråga, varför skulle det vara en fördel med en enda tråd? Vi har ju en egen avdelning för buskar och träd och en för förkultivering. Men kan du inte bara att starta en tråd i ämnet och se vilka som hänger på : ) Jag skulle föreslå Förkultivering och förökning i så fall.
Personligen tycker jag att jättelånga trådar i ett ämne är svåra. Har man inte varit med från början så blir det jobbigt att "läsa i kapp" för att kunna bidra med en kommentar. Dessutom brukar de glida ifrån ämnet efter ett tag, precis som vanliga samtal gör.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon