Full version: Pelagoniaomplantering
duo2010
Hej
hur var det nu, skall man beskra frst och plantera om sen, eller var det tvrt om?
confused.gif
gunilla
Eva i Skne
Det verkar inte finnas ngot rtt eller fel vad gller pelargoner confused.gif

Jag har haft massvis med pelargoner (samlat) och har alltid beskurit frst och planterat om sen, men det verkar vara lika mnga som gr tvrtom och resultaten verkar bli lika bra. Det finns t o m dom som gr bda delarna vid samma tillflle och sen finns det dom som inte planterar om, bara ger nring.

Pelargoner r tliga!
Lycka till
olublanseflor
Jag r pelargonsamlare, och har ca 800 krukor att plantera om. Jag klipper ner och planterar om samtidigt. Det brukar g bra. De som r gngliga och trkiga tar jag nya stickingar p.
mamamaggan
Om det r mycket att klippa ner s gr jag det innan omplantering men annars efter.

Hur mycket sticklingar det gr att f av det som jag klipper ner fr helt enkelt styra.
duo2010
Hej
tack fr svar, jag fr vl ta alla tre alternativen s fr jag se vilket som blir bst hr. Antar att olika pellisar r olika "hrdiga" s det blir spnnande att se.
yes.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon