LottaJo
Jag letar underbevattningsbrickor inför omskolningarna och har hittat de Willab säljer men måtten stämmer inte riktigt med vad som vore optimalt för mig. Finns de nån annan som säljer nåt liknande?
Peztis
Odla har ju något också.

Hittade annat här på Wexthuset.

Sedan kan du ju göra en själv. Om du tar ett kärl som passar din storlek (eller två mindre funkar ju också), ställer några upp- och nedvända krukor eller burkar som distans, köper själva underbevattningsmattan (finns på t ex Impecta) och som du sedan lägger på ett annat lågkantat kärl (el plastskiva) som du sedan ställer krukorna på. Hoppas du fattar min lite luddiga beskrivning... biggrin.gif
Eva 33c
Lindbloms Frö har också en del. Kanse de har nåt som passar dig?
LottaJo
Det är själva brickan/plastskivan som krukorna ska stå på jag har svårt att hitta; skulle vilja ha en typ 50x70 cm för att maximalt utnyttja hyllplanen under mina lysrör... Willabs är för långa och flera små underbevattningskärl istället för ett stort (med rätt mått) rymmer pga kanterna inte lika många 8x8cm krukor... Men den från Wexthuset kanske inte är så dum, jag skulle kunna ställa 2 bredvid varann så de sticker ut lite bakåt och framåt?

Tack för tipset! thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon