duo2010
Hej
har ngn provat att så tomatfrön i pluggbox eller rootrainers? Det borde väl gå bra om man har ont om plats? confused.gif
gunilla
tummelstachili
Det går fint fint, dock kommer du behöva plantera om dom efter cirka 2-3v om du använder plugg box. Har du ont om plats hade jag satsat på några sorter. Sedan sått resten om 2-3v.
blomkronan
problemet med tomat i pluggbox är att det kan lätt bli förmånga!!! den har ju 49 celler! Man vill ju inte så olika saker i pluggboxen för dom gror så olika då.
Men tack för tipset, jag måste prova tomat i min pluggbox sen biggrin.gif
Anja Danmark
du behøver jo heller ikke så i alle hullerne i pluggboxen.....

cool.gif
sofia75
Jag tycker att det är svårt att märka sådden på ett bra sätt när man sår tex flera olika sorters tomater eller andra grönsaker eller blommor i pluggbox
ingrid fuxwall
Märker upp pluggboxen, 1 - 7 och så även på andra hållet. Sedan skriver jag upp;
1 a - 1c XXX
1 d - 1 g yyyy
osv
Iren
CITAT (duo2010 @ 14-02-2012, 22:43) *
Hej
har ngn provat att så tomatfrön i pluggbox eller rootrainers? Det borde väl gå bra om man har ont om plats? confused.gif
gunilla

Ja nu har jag provat att sätta tomatfrön i den, första året jag gör det. Jag har satt ampel o mindre busktomater. Får se när det blir dags att omskola:-)? Men just nu ser det väldigt smått o prydligt ut.
duo2010
Hej
låter bra du har ju rätt det blir väldigt många tomat plantor om man sår i alla pluggarna. Kanske man kan fylla på med ärtor eller bönor senare när man ändå skall skola om tomaterna? Eller lite tagetes som lär vara bra mot sniglar? Har ngn provat Roottrainers?
gunilla
Iren
Jag köpte en roottrainer samtidigt men har inte satt något där än. Tänkte prova normalstora tomater och lite senare sådder i den, så vi får se sen i vår hur det blivit:-)!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon