skånepåg
På min katt så de första minuterna är hon mega kelen sen blir hon lite aggresiv och vill bitas lite tongue.gif
Azur
En av våra katter reagerar inte alls, den andre vill rulla sig i det och blir kompis med hela världen i ungefär en halvtimme.

Jag försökte odla kantnepeta förra året, men den katt som gillar kattmynta åt upp & rullade sig i den... och det var först då jag insåg att kattmynta också är en Nepeta art, inte en Mentha.

Jag kollade, och det är genetiskt om de känner kattmynta eller inte, och vissa katter blir aggressiva - det är väl lite som med alkohol och människor.
skånepåg
Ja precis, det är från katt till katt det =/
ingrids
Min katt blir lite extra kaxig, men inte så värst. Han tycker bäst om färsk kattmynta smile.gif
Jubbe063
Katthonan blir galen av det, hon bits och klöser och anfaller de andra katterna om de kommer för nära hennes kattmynta.

Ena hankatten äter bara upp myntan som godis och inget mer med det.

De övriga två katterna blir keliga och nästan lite kåta av kattmynta :-)

Fast bäst gillar mina katter Vallerinadroppar, de luktar och sniffar på ställena jag droppar ut vätskan, och sen blir de lite "borta", får drömmande blick och kurrar som värsta traktorerna.
skånepåg
Hehe ja de Valerina dropparna läste jag om på Agrias sida för några dagar sen, gick igenom allt med katter där och där var några saker jag inte visste ^^
Får testa de med, kul att se hur de reagerar och hoppas de mår bra av det med biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon